Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Taavi Kotka: Eesti iduettevõtted on turundajatena kräpp

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Mitu aastat majandusministeeriumis IT ala asekantslerina töötanud Taavi Kotka lahkus ametist jaanuari lõpus. | FOTO: Teet Malsroos/Õhtuleht

Põhjus, miks Eesti vähegi edukad iduettevõtted oma marketingitiimid Eestist välja kolivad, sai taaskordse kinnituse endise IT-ärimehe ning riigiametniku ja praeguse tarkvaraettevõtte Plumbr müügijuhi Taavi Kotka värske mõtteavalduse näol.

Kotka kirjeldas keskkonnas Medium nimelt oma uue töökoha meeskonda järgmiste sõnadega: «95 protsenti ettevõttest on insenerid, seega – nagu kõik Eesti startupid – neil on maailmatasemel tooted ja tehnoloogia, kuid nad on kräpp, mis puutub müüki ja turundust.»

Tema hinnangul pole üldsegi naljakas ka teadmine, et eestlased on pigem rahvus, kes armastab oodata, millal kliendid neile helistavad.

Kotka tõi näite ka nüüdseks ühe edukama Eesti startup-ettevõtte Zeroturnaround näol, mis proovis aastaid edutult oma arendajatele mõeldud Jrebel toodet müüa, kuid äri muutus kohe edulooks, kui marketingi osas pani õla alla ettevõte Bain Capital. Sama olukord olevat tema hinnangul ka Plumbriga.

Peaagu kõik Eesti edukad iduettevõtted on Eestisse jätnud vaid oma arenduskeskused ning peakontorid ning turundus- ja müügiüksused on kolitud sinna, kus asub enim potentsiaalseid ostjaid – valdavalt Londonisse ja USA-sse.

Tagasi üles