Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Allikmaa Eurovisiooni hääletamisämbrist: see juhtus jälle

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Margus Allikmaa. | FOTO: Anna Aurelia Minev/ERR

Eesti Rahvusringhääling (ERR) on Eurovisiooni finaali vaatajahääletuse probleemidega seoses sunnitud olema vaid kõrvalvaataja ja kaudse mainekahju saaja rollis, tõdes ERRi juhatuse esimees Margus Allikmaa.

Margus Allikmaa ütles portaalile Menu, et korra varem on sarnane olukord esinenud, kui Telia, kes on ametlik Eurovisiooni partner läbi Saksa Telekomi, jättis Elisa klientidele osa numbreid suletuks.

«Mul on väga kahju, et nii on jälle juhtunud. Euroopas tuntakse meid kõrgelt arenenud e-riigina ja üldse arenenud tehnoloogiaga riigina, aga suhteliselt lihtne telefonihääletus ei tule meil välja,» sõnas Allikmaa.

Tema sõnul on ERR telefonihääletuse protsessis ainult kõrvaltvaataja, sest ERR ise seda teenust ei telli ega korralda ka ühelgi teisel moel. «Kaudselt on see siiski ka meie mainekahju,» ütles Allikmaa.

Osal Eesti elanikest puudus Eurovisiooni laupäevaõhtuse  finaali järel tehnilise rikke tõttu võimalus oma lemmiku poolt hääletada. Telia Eesti võrguäri lahenduste juht Toomas Sau andis nimelt ERRile teada, et laupäevase Eurovisiooni telefonihääletuse ajal küll üldist riket ei toimunud, küll aga oli häiritud osa Elisa klientide kõnesid.

«Selle põhjustas Telia ühe telefonijaama vale konfiguratsioon,» vahendas ERRi pressiesindaja Silver Kuusik Telialt laekunud informatsiooni.

Kuigi osa kõnesid Elisa võrgust ei tulnud läbi, oli samal ajal võimalik oma hääl edastada SMSi teel. Kõik nad olid Elisa kliendid ning said lemmiku poolt hääletades automaatvastuse, mille kohaselt polevat valitud number kasutusel.

Elisa Eesti esindaja Marika Raiski sõnul ebaõnnestusid kõned osa hääletusnumbrite puhul, mida Telia ei olnud Elisale avanud.

«Elisa kliendid ebaõnnestunud kõnede eest maksma ei pea. Kuna kõned ei läinud läbi, ei tekkinud kliendile ka kulu,» kinnitas Raiski.

Praegu pole veel teada, kui suur oli nurjunud kõnede hulk tegelikult ning kas nende eest kasseeritakse klientidelt eritasu.

Tagasi üles