Leedus tegutsev lennukulude hüvitise sissenõudmise ettevõtte SKYCOP soovitab hilinevate või ärajäänud lendude puhul mitte mingil juhul võtta vastu lennuettevõtete pakutavaid tasuta toidutalonge.
Sissenõudja: hilinenud lennu korral ei tohi mingil juhul võtta tasuta toidutalongi (1)
«Mitte mingil juhul ei tohi vastu võtta hüvitise nime all pakutavaid toidutalonge. Vastavalt ELi määrustele on reisijatel õigus juhul, kui lend hilineb rohkem kui kolm tundi ja seda lennufirmast sõltuvatel põhjustel, saada kuni 600 eurot hüvitist,» ütles SKYCOP’i juht Marius Stonkus.
Stonkuse hinnangul maksavad lennufirmad tegelikule kahjule vastavat hüvitist vaid kahele protsendile reisijatest, kellel selleks tegelikult õigus on.
«Isegi kõige nutikamad reisijad, kes teavad, kuskohast otsida infot hüvitise sissenõudmise kohta ja kuskohast leida avalduse vorme, annavad tihti lõpuks alla, sest kurnavateks protseduurideks võib kuluda kuid,» sõnas Stonkus.
Tema hinnangul üritavad lennufirmad vältida hüvitise maksmist, pugedes vääramatute jõudude taha või jättes andmata info tegelike põhjuste kohta, väites, et seadusega on keelatud seda avaldada.
«On üsna tavaline, kuidas lennufirmad selle protsessi lõpule viivad - pakkudes naeruväärset kompensatsiooni, näiteks toidutalonge või uue reisi pileteid. Samuti poevad nad laest võetud tähtaegadele, bürokraatlike vigade jms taha,» lisas ta.
«Sellises olukorras ei tohi sattuda paanikasse ega võtta vastu esimest pakutavat hüvitist - jääge maa peale, hinnake olukorda ja mõelge, kas see vastab ELi seadustele. Täitke hüvitise vorm ja valige teile sobivaim viis - proovige saada oma raha tagasi ilma aega ja energiat ohverdamata või kasutades selleks vastava ettevõtte teenuseid,» soovitas Stonkus.
SKYCOP on lennukulude hüvitise sissenõudmise ettevõte, kes võitleb kogu maailma reisijate õiguste eest ebaõiglaste lennufirmade vastu.