Igivana võitluspaar Boeing vs. Airbus: kes murrab Pariisis kelle tiibu sel aastal

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selle pildi peal vaatab kurja pilguga gigantide heitlust hoopis Embraer E195-E2 prototüüp
Selle pildi peal vaatab kurja pilguga gigantide heitlust hoopis Embraer E195-E2 prototüüp Foto: MICHEL EULER/AP

Igivana võitluspaar Boeing ja Airbus on lennufirmade lepingute nimel Pariisi lennusõul taas rindapidi koos, ent sel aastal pole võitjas juba keset nädalat mingit kahtlust – Boeingi uus, suur ja efektiivne 737 MAX 10 on haaranud enda kätte kõik lehepealkirjad, publiku tähelepanu ja ka valdava osa lepinguid.

Airbusi müügijuhil John Leahyl ei jäänudki Reutersile antud intervjuus muud üle kui tõdeda, et vaevalt juhtub midagi sellist, mis viimasel hetkel neid võitjaks teeks. «Meil tulevad täna mõned lepingud, kuid seekordne lennusõu ei saa meie jaoks olema rekordiline,» ütles ta 19.–25. juulini kestva ürituse kolmandal päeval.

Boeing on väitnud, et tema 737 MAX 10 on viis protsenti efektiivsem kui Airbus A321neo, seejuures kergem ja pikemate tiibadega. Airbus omakorda kinnitab, et hoopis tema A321neo on parem, kuna sellel on suurem ja palju efektiivsem mootor.

Sõnumeid on teineteisele ka avalikult jagatud. Boeingu arendusjuht ütles teisipäeval, et Airbusi turundus on astunud riskantse sammu ja ignoreerib universumi füüsikaseadusi. Leahy omakorda arvas, et Boeing on pannud riski alla oma kogumüügi: «Ma ei arva, et meil on siin tegemist tõsise konkurendiga, kelle pärast muretseda. Arvan, et kogu nende ülejäänud tootesari saab ühe poolt kannibaliseeritud.»

Valdkonna analüütikute sõnul on Euroopa lennukitootjast veteran Airbus sel aastal sisuliselt oma kodusündmusel rivaalile Boeingule uute lepingute osas alla jäämas. Seda kinnitavad ka seni teadaolevad müügilepingud.

Tänase keskpäeva seisuga näitavad faktid, et Airbus on sõlminud seitse lepingut, mille mahuks on kokku 214 lennukit. Boiengul on lepinguid 21 ning neis sisaldub koguni 563 lennuki müük lennuettevõtetele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles