iPad sööb sülearvutitelt turgu

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
iPad 2.
iPad 2. Foto: AFP/Scanpix.

Pcworld.com vahendab, et Apple’i populaarne tahvelarvuti iPad võtab jõuliselt turuosa ära nn traditsiooniliselt arvutiturult ning eeskätt sülearvutitelt.


Kui enne iPad’i müügile jõudmist sai globaalset sülearvutite turu kasvu mõõta kahekohalise numbriga, oli kasvunumber käesoleva aasta esimeses kvartalis pelgalt 1 protsent.

Näiteks BusinessWeek jõudis juba Apple’i juhti Steve Jobsi ja iPad’i kujutada kui Taiwani poole hävingu saatjaid – nimelt seisavad sealsed sülearvutitootjad Asustek ja Acer silmitsi kriisiga. Samas on HP arvutite müük kahanenud 12 protsenti, Delli tulud on langenud aga 8 protsenti.

Deutsche Banki analüütiku Chris Whitmore’i hinnangul on eeltoodu üheks põhjuseks asjaolu, et ca 30 protsenti iPad’i omanikest kasutab seadet kui sülearvuti asemikku, mitte kui täiendust.

Ka Morgan Stanley analüütikud täheldasid sarnast trendi juba mullu septembris, teatades, et iPad on peale müüki jõudmist «ära söönud» 25 protsenti sülearvutite turust.



 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles