Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Sõiduproov: vaata, milline on tuliuus Ford Fiesta!

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
  • Kuigi alusplatvorm jäi samaks, on tegemist täiesti uue mudeliga.
  • Uus kuuekäiguline manuaalkäigukast sobib 1,0-liitrise mootoriga hästi kokku.
  • Sõitjateruum on tundmatuseni muutunud. See on Fiestale suur hüpe edasi.
Ford Fiesta Vignale. | FOTO: Tootja foto

Uus Ford Fiesta on lõbusam sõita kui kunagi varem. Kuid vähe sellest. Esimest korda saab proovida Fordi uut luksusbrändi, mis kannab nime Vignale.

«Kuidas maitseb?» Olen uue Ford Fiesta pressiüritusel ja see ei ole sellises kohas just sageli esitatav küsimus. Kehitan õlgu, nii viisakalt, kui seda vähegi teha saab. Basiilik ei kuulu mu lemmikute sekka. Iseäranis mitte vedelal kujul. «Aga kas te prooviksite palun seda,» pakub blond briti tšikk. Šotiklaasist vaatab vastu ilus roostekarva mehulaadne ollus.

Ka selline asi pole autoesitlusel tavapärane. Kaugel sellest. Vahel tuleb ette selliseidki pressikonverentse, kus esinejatel näib käimas olevat kihlvedu, kes suudab rutem ja rohkem autoajakirjanikke uinutada. Tuliuue Ford Fiesta pressikonverentsil on kõik teisiti.

Tegelikult pole pressikonverentsi, pole pauerpointigi. Selle asemel on üles ehitatud mitmest toast koosnev showroom. Ühes toas tuleb kottpimedas läbida labürint, mis on täpselt nii kitsas, et käsi külgedele sirutades saab peopesadega seintest üle libistada. Käe all tuntavad materjalid muutuvad iga paari sammu tagant – lambanahk, bambus, kunstmuru, siidist võrk, mullikile või niisked elusad käsnad vaheldumisi Fiestas kasutatavate plastide, kunstnaha ja tekstiilidega. Kuidas ma seda tean? Vabandust, aga ma tegin sohki. Panin telefonis taskulambi põlema.

Peeglitega kaetud toas visualiseeritakse kogu tarkus, mille abil Fiesta näeb lähiümbrust ja näiteks tuvastab pimenurgast ilmuvaid jalakäijaid või otsustab, kas on vaja teha hädapidurdus. Kuulamise toas paned klapid pähe ja saad aimu B&O Play helikvaliteedist. Sellest pärastpoole pikemalt. Kuni lõpuks seisangi laua ääres, kus tuleb kahest puu- või köögiviljast segatud jookide algosad ära arvata. «See on tšilli!» Eksida pole võimalik. See on kõige ägedam maitsekooslus siin valikus. «Tšilli segasime kokku Vignale jaoks,» ütleb tüdruk.

Vignale nime kandva nähtuse puhul on esimese hooga raske taibata, kuhu Ford sellega tüürib. Vignale on sisuliselt kõrgeim varustustase, crème de la crème, millele on külge poogitud ka alambrändi tunnuseid. Kas Ford siiski ei peaks olema tavalisele inimesele tavalise raha eest kättesaadav bränd? Ehk õnnestunud kompromiss argise ja pühapäevase vahel. Vignale on aga selgelt puhas pühapäev, kuni sinnamaani välja, et Fordi plaanidesse kuuluvat seegi, et Vignalet müüa üksnes spetsiaalsest salongist.

Vignale sisevaade. Uued istmed on mugavad, istmepadjad piisavalt pikad ja sõiduasend loomulik. Istmekatteid on tootearenduse käigus kulutanud 25 000 spetsiaalset robottagumikku kuni 30-kraadises pakases. / Tootja foto

ST-Line'i punane ja must. / Tootja foto

/ Tootja foto

«Alan Mulally, kus on su silmad!» tahaks hüüda. Kolme aasta eest erru läinud Fordi tegevjuht Mulally oli legend juba tööpostil. Majanduslikes raskustes rabeleva ja järsult kahaneva turuosaga Fordi etteotsa asus Mulally 2006. aastal otse lennukitüüri juurest. Ta oli juhtinud Boeingut pea nelikümmend aastat. Mitte lennukit, vaid lennukitootja eri allüksusi. Mulally efektiivsed ümberkorraldused muutsid Fordis palju, et mitte öelda kõike. Muuhulgas viidi Mulally ajal ka eelmise põlvkonna Fiesta uuele üleilmsele moodulplatvormile, samale, millel põhineb ka värske Fiesta.

Ennekõike tuleb uuel Fiestal parem olla iseendast. Fiesta on näiteks Suurbritannias üleüldse kõige müüdum mudel. Kuigi platvorm jäi samaks, on uuest Fiestast raske leida mõnd sõlme, mille kallal insenerid poleks tööd teinud. Alustades istmetest ja pisut suurenenud telgede vahest ja rööpmest, jätkates vedrustuse, pidurisüsteemi või näiteks oluliselt täiustatud turvalisusega külgkokkupõrkel. Sõitjateruumi kujustuse osas on eelkäija ületamine lapsemäng. Üsna arusaamatult ja kangekaelselt jättis Ford pea kümneks aastaks muutumatuks keskkonsooli nupurägastiku, mis pidi sümboliseerima toona moodsat nuputelefoni. Paraku tuli Fiesta välja ajaks, mil maailm viskas nuputelefonid prügikasti, et haarata nutitelefonide järele. Uues Fiestas troonib aukohal puutetundlik ekraan, mis paikneb keskkonsoolis nagu lõhesse pistetud tahvelarvuti. Seegi lahendus pole enam kõige uuem, kuid ekraan ise on tundlik ja kiire. Koos meeldivate materjalide ja hea maitsega loodud detailidega jääb sõitjateruumist värske mulje.

Uus kuuekäiguline käsikäigukast sobib 1,0-liitrise Ecoboosti mootoriga hästi kokku. Käiguvahetuse tööd ei tohi karta, aga tulemuseks saab sujuva sõidu. Jõuallika väikese töömahu ja turbokompressoriga kaasneb paratamatult kohatine jõuetus madalatel pööretel, mida saab aga ennetava käiguvahetusega kontrolli all hoida. Hispaania keskosas sõiduprooviks pakutud käänulisemad ja künklikumad lõigud näitasid, et kuuekäigulise manuaalkäigukasti käiguvahetused on täpsed ja pöördevahemikud sobivalt seatud.

Paremad pidurid, uuendused veermikus ja roolisüsteemis tähendavad, et uue Fiestaga on tükk maad lõbusam sõita, kui julgesin eeldada. Ta on elav, täpse rooliga auto, mis tuntavalt sportlikumas ST-Line’i versioonis kruvib kõvasti ootusi järgmisel aastal saabuva Fiesta ST osas.

Fiesta ST-Line on teistest Fiestadest nurgelisem ja agressiivsem. Tagaspoiler aitab kaasa sportlikumale juhitavusele. / Tootja foto

/ Tootja foto

Minu mõlema proovisõiduki jõuallikad olid tippseades ja arendasid 140 hj. Kiirendus üheksa sekundit «sajani» pole paberil teab mis kõva number. Sellest ei maksa end segada lasta, sest auto on kergelt kuuletuv ja koguni reibas. Ta kiirendab innukalt, ning kui te korralikult gaasipedaalile pressite, siis saadab innukust kolmest silindrist ja turbokompressorist antud iseloomulik hääl.

Aga mitte sellele ei pea kõrvad keskenduma. Uuel Fiestal on kuulata anda väikeautode seas üks lahedamaid helisüsteeme. Autoriks taanlased firmast Bang & Olufsen. Kui sõbrad väikeauto kohta avarat helipilti kiitma kukuvad, siis võite öelda, et see on Harman Kardon. Ja te liialdate lubatu piires, sest väike B&O Play on gigant Harman Kardoni omanduses.

Mida veel? Järgmisel aastal tuleb ST koos uue, 1,5-liitrise mootoriga, mis kuulu järgi lülitab ühe oma kolmest silindrist välja, kui te sõites liiga uimerdama hakkate. Kannatamatult STd oodates tuleb tunnustada uut Fiestat, milles on fiestalikud head omadused tehtud veelgi paremaks.

B&O Play helisüsteemi taga on Taani insenerid. / Tootja foto

/ Tootja foto

Ford Fiesta Vignale

Mootor: 998 cm3, R3 bensiin, turbo,140 hj, 180 Nm

Sooritus: 0–100 km/h 9,0 s, 202 km/h

Jõuülekanne: 6-käiguline manuaalkäigukast, esivedu

Kulu: 4,5 l / 100 km, 102 g/km CO2

Mass: 1164 kg

Hind: alates 12 400 eurost (Trend varustuses)

Tagasi üles