Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Rootsi pangad eksperimenteerivad tehisintellektiga

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Robot. Foto on illustreeriv. | FOTO: Ng Han Guan

Suured Rootsi pangad nagu SEB, Swedbank ja Nordea katsetavad virtuaalseid klienditeenindajaid, et hoida lihtsamate ülesannete pealt aega kokku.

Aida on täiuslik töötaja: ta on alati laitmatult viisakas, alati õppiv ja töötab ilma puhkamata 24 tundi ööpäevas, 365 päeva aastas. Aida on SEB panga uus virtuaalne klienditeenindaja, kelle eesmärgiks on hoida kokku töötajate aega, et nad saaks keskenduda keerulisematele ülesannetele, kirjutab Bloomberg.

Digitaalset pangandust eestvedavas Rootsi finantssektoris kogub üha enam populaarsust tehisintellekt. Aida sarnaseid virtuaalseid teenindajaid katsetavad juba ka SEB konkurendid. Nordea pank katsetab Norras virutaalset klienditeenindajat nimega Nova ja Swedbank katsetab teenindajat nimega Nina.

Kõiki kolme teenindajat on kujutatud naistena, sest uuringut näitavad, et inimesed tunnevad ennast naistega mugavamalt ja usaldavad neid rohkem.

Taolised tehisintellektid on võimelised pakkuma kiiremat teenindust, sest neil on kohene ligipääs suurele hulgale andmetele ja oma kohustuste piires mõtlevad nad ka palju kiiremini kui inimene. Kui lihtsamad tööd anda tehisintellektile, siis võivad inimestest töötajad tegeleda rohkem analüüsimise ja planeerimisega - näiteks millist kodulaenu spetsiifilisele kliendile pakkuda jne.

«Põhimõtteliselt on kõik pangad hakanud oma harusid sulgema,» ütles Nordea robootika ja innovatsiooni juht Mattias Fras, kelle sõnul hakkavad virtuaalsed klienditeenindajad pakkuma muuhulgas investeerimisalast nõu, aitama kaotatud pangakaartidega, säästukontode avamisega jne. «Siinkohal on võimalus taas laieneda,» lisas Fras.

Swedbanki kõneisiku Josefine Upplingi sõnul plaanitakse Nina tuua ka Baltimaadesse. «See aitab klientidel digitaliseeruda. Nina võib näiteks aidata internetiga vähem sina peal olevatel inimestel arveid maksta,» ütles Uppling.

Tagasi üles