Lühiintervjuu magusa riigilepinguta jääva Tieto juhiga: mis läks valesti? (5)

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tieto Estonia tegevjuht Anneli Heinsoo
Tieto Estonia tegevjuht Anneli Heinsoo Foto: Liis Treimann / Postimees

Sotsiaalministeeriumi tänase teate kohaselt lõpetab riik aastaid sotsiaalkindlustuse infosüsteemi arendatud ja selle eest ligi viis miljonit saanud Tieto Estoniaga, kuna tähtajad on lõhki ja plaanid muutunud. Mis läks aga valesti ettevõtte enda hinnangul.

Tieto Estonia juhatuse esimees, Anneli Heinsoo, kas lepingu ülesütlemine oli põhjendatud?

Kaalusime koos sotsiaalministeeriumiga pikalt ja põhjalikult, kuidas minna edasi olukorras, kus lepinguperioodi alguses sätestatud eesmärgid ja tööülesanded on muutunud. Samuti on alates 2014. aastast muutunud seadusandlus ja tööde maht. Lepingu lõpetamine oli meie – Tieto Estonia ja sotsiaalministeeriumi – ühine otsus, mis teenib ennekõike Eesti kodanike huve ja võimaldab ministeeriumil leida parim lahendus SKAIS2 infosüsteemi lõpetamiseks.

Kas lepite sellega?

Nagu eelnevalt mainitud, on tegu Tieto Estonia ja sotsiaalministeeriumi ühise otsusega.

Kas teil tekib lepingu lõpetamisega seoses rahalisi kohustusi või nõuate raha riigilt?

Aastaid Eestis tegutsenud vastutustundliku ettevõttena lähtume Eesti seadusandlusest ja headest äritavadest. Kuid kuna leping ei ole veel ametlikult lõppenud, on praegu vara öelda, kas ja millised rahalised kohustused lepingu lõppemisega kaasnevad.

Mis kokkuvõttes valesti läks?

Muutusid nii SKAIS2 esialgselt planeeritud töömahud, tööülesanded kui ka seadusandlus. Nii pika lepinguperioodi puhul on paljude osade muutumine mõistetav ja arusaadav, ses mõttes ei saa öelda, et midagi valesti läks.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles