Mongoolias lööb laineid hobustele mõeldud sotsiaalmeedia kanal

Rait Piir
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mongoolia hobune
Mongoolia hobune Foto: Caters News Agency

Seltskond Mongoolia mobiiliarendajaid arendavad välja iOS rakendust nimega «Уяач» (müüja), mis kujutab endast sotsiaalmeedia platvormi hobuste aretajatele, kes saaks oma silmarõõmudele luua profiile.   

Kusagil kolme miljoni elanikuga Mongoolia on üks maailma kõige hõredamalt asustatud riike. Sarnaselt teiste kiiresti arenevate Aasia riikidega koondub ka seal elu üha rohkem linnadesse. Nii on ka enamus Mongoolia tehnoloogiasektorist koondunud pealinna Ulaanbaatari. 

Linnastumise kõrvalt on Mongoolias aga endiselt väga tugevalt elus ka nomaadne elustiil, mida mongolid on praktiseerinud läbi kogu oma ajaloo. Taolises elustiilis mängivad väga keskset rolli karjakasvatus ja eriti hobused, kes on ka tänapäeval riigi rahvuslikuks sümboliks. Umbes veerandi populatsioonist moodustavad nomaadid kasvatavad sarnaselt oma esivanematega endiselt suurtes steppides hobuseid, kitsi, lambaid, lehmi ja jakke.

Üha rohkematel nomaadidel on aga tänapäeval ligipääs 3G ja 4G võrkudele. Need samad nomaadid ajavad nüüd oma karju mootorratastega ja pakivad oma kaasaskantava elamise vanadele Jaapani kaubikutele. Mootorsõidukitest hoolimata on ratsutamine aga endiselt väga au sees ning ratsutamise võistlused on äärmiselt populaarne rahvasport. 

Hobuste võidusõit Mongoolias.
Hobuste võidusõit Mongoolias. Foto: JACKY CHEN, SCANPIX

Auhindu teeninud võistlushobused on justkui omaette kohalikud staarid ning nendega äri tegevad inimesed vaidlevad sageli looma tõu, vereliini, tervise jms. asjade üle, kuid õieti mitte kunagi pole kellelgi võtta tõendeid, mis nende väiteid kinnitaks. Kõik käib lihtsalt suusõnaliselt. 

Uus mobiilirakendus lubab hobuste kasvatajatel luua oma loomadele profiile, kuhu saab üles laadida kuni 10 pilti ja lisada veel infona esivanemad, võidusõidu ajaloo, tõu, soo, vanuse, tervisliku seisundi jne. See ei takista muidugi veel valetamist, kuid rakenduse kallal töötav meeskond loodab lõpuks luua ka mikrokiipide süsteem, mis annab hobustele unikaalse ID. 

Mongoolias on kusagil 50 000 hobuste võidusõidu fänni, kellel on oma Facebooki grupid ja koduleheküljed, kuid kogu informatsioon on väga hajali ja kommuunid on väga fragmenteeritud. Uus sotsiaalmeedia kanal võib tuua kõik aretajad, kaubitsejad, võidusõitjad ja muidu entusiastid kokku ja just selle pärast tekitab see Mongoolias hetkel nii palju elevust. 

Juunis välja lastud mobiilirakendus, mis on hetkel veel arendusfaasis, on tasuta saadaval iTunes'is. Rakendust on juba praegu laetud alla sadu kordi ja tagasiside on olnud väga positiivne. 

Foto: Kuvatõmmis

Allikas: Motherboard

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles