Järgmine hull samm: teedele jõuavad isejuhtivad rekakonvoid (1)

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Isejuhtivate veokite kolonn
Isejuhtivate veokite kolonn Foto: Tech Assimiliate

Inimkond on tehnoloogia arendamisel jõudnud järgmise olulise sammuni, mis toob Euroopa teedele juba järgmisel aastal isejuhtivate veoautode kolonnid.

Tehnoloogiat on piiratud territooriumil Hollandis testitud juba mõnda aega kahe veokiga, nüüd teatas Briti valitsus, et selle riigi peamistele maanteedele jõuavad esimesed kolonnid hiljemalt järgmise aasta lõpuks, kirjutab BBC.

Leping katsete tegemiseks sõlmiti Transpordi Uurimislaboratooriumiga (Transport Research Laboratory – TRL). Partneriteks on Hollandi veokitootja DAF Trucks, Briti nutitehnoloogiaettevõtte Ricardo ning Saksamaa logistikaettevõte DHL.

Sõitma hakkab kuni kolm veoautot ning autorongi kiirendusi, pidurdamisi ja manöövreid kontrollib neist eespool sõitev juhtveok.

Täpsemalt tähendab see seda, et autod on omavahel elektrooniliselt ühenduses ja juhtveoki kiirendused ja pidurdamised peegelduvad olematu viivitusega ka tagumiste autode puhul. Esialgu on igaks juhuks inimesed veokites, et kontrollida roolikeeramist.

Lisaks Hollandile on isejuhtivate rekakolonnide tehnoloogiat arendatud USAs, Saksamaal ja Jaapanis.

Skeptikute hinnangul saavad sellised kolonnid sõita vaid suurtel mitmerealistel maanteedel, kuna põhjustaksid mujal probleeme teistele liiklejatele – neist on raske mööda sõita ja nad varjavad liiklusmärke.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles