Ühisrahastuse õudusunenägu: idufirma jättis rahva raha ja tooteta (1)

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaader videost, mis hävitas ettevõtte
Kaader videost, mis hävitas ettevõtte Foto: Youtube
  • Fotol kujutatud video paljastas toote tegelikud võimed ja hävitas idufirma

Rahvale tänapäevaseid imehäid juhtmeta kõrvaklappe lubanud Silicon Valley idufirma paneb tegelikult uksed kinni ning sai sellega järjekordseks näiteks tehnoloogiapealinna juhtumite reas, kus ühisrahastuse saanud ettevõtted võtavad klientidelt ette raha, kuid lõpetavad tegevuse toodet saatmata.

San Franciscos tegutsenud idufirmal Kanoa sai sel nädalal lihtsalt kapital otsa ning ettevõte lõpetas tegevuse, ilma et oleks 150-dollarisi ettemakseid teinud klientidele kõrgtehnoloogilisi kõrvaklappe välja saatnud, kirjutab The Mercury News.

Ettevõte saatis klientidele kolmapäeval e-kirja, milles oli link halbadele uudistele Kanoa veebilehel: «See ei ole tulemus, mida lootsime, ning sündmuste kiire arengu tõttu oleme rusutud. Me teame, et olete pettunud, ning ainus, mida me saame paluda, on teie usk sellesse, et me tõesti proovisime.»

Kanoa asutaja Cival Van Der Lubbe sõnumitele ei vastanud ning ettevõtte e-mail oli reedeks juba suletud ja saatis automaatseid vastuskirju.

Väljaanne märkis, et Kanoa on järjekordne näide sellest, kus ühisrahastatud ettevõte valmistab klientidele pettumuse. Möödunud suvel pani uksed kinni San Francisco idufirma Skully, mis oli 3000 kliendilt saanud 1500-dollarise ettemaksu mitte iial valminud kõrgtehnoloogilise mootorrattakiivri eest. Koguni 60 000 klienti oli raha ette maksnud veebruaris tegevuse lõpetanud Lily Roboticsile, mis lubas toota kaameradroone, kuid lõpetas pankrotiga enne tootmise alustamist.

Kanoa plaan oli iseenesest paljulubav: see pidi automaatselt muusika tugevust ja tooni muutma, lähtudes seejuures jooksja südamerütmist, ning absoluutselt blokeerima välise müra. Kõrvaklappide hind pidi olema 300 dollarit ning klientidelt oodati ettemaksu.

Siis möödus aga üks lubatud tähtaeg teise järel ning ülemöödunud nädalal jõudis YouTube’i kasutaja iTwe4kz saatuslik tootetesti video, kus keegi klapid enda valdusesse saanu väitis, et tegemist on täieliku rämpsuga ning ükski ammu lubatud funktsionaalsus ei tööta. Jutt käib sellest videost:

Ettevõte sulges uksed neli päeva pärast video ilmumist – investorid lihtsalt loobusid edasisest raha paigutamisest ettevõttesse.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles