Nissani uus elektriauto on põrguliku e-pedaaliga (1)

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus Nissan Leaf
Uus Nissan Leaf Foto: tootja

Nissan lõi uue elektriauto Nissan LEAF – nüüd juba ühe laadimisega kuni 378 kilomeetri kaugusele sõitvat masina, mille  suurim uuendus on täiesti uus tehnoloogia nimega e-Pedal, mis võimaldab nii autot käivitada, kiirendada kui pidurdada.

Uuel LEAFil on kolm peamist uut sõidutehnoloogiat. Esimene on täiustatud juhiabisüsteem ProPILOT. Kasutatakse  seda maanteel ühel sõidurajapiires sõitmisel – üsna levinud ka uute tavaautode puhul. Teine, ProPILOT Park kontrollib parkimisel nii roolimist, kiirendamist, pidurdamist kui käiguvalikut, et juhtida sõiduk automaatselt parkimiskohta.

Kolmas, e-Pedal, on aga selgelt revolutsiooniline tehnoloogia see võimaldab juhil käivitada, kiirendada, aeglustada ja peatuda, reguleerides lihtsalt gaasipedaalile avaldatavat survet.

Kui gaasipedaal on täielikult vabastatud, siis rakenduvad automaatselt regenaratiiv- ja hõõrdpidurid, peatades sõiduki täielikult. Sõiduk hoiab asendit isegi järskudel ülesmäge kallakutel, kuni uuesti gaasi vajutatakse. Järsult pidurdamiseks tuleb ikka kasutada tavapärast piduripedaali.

Vehicle-to-Grid (V2G) tehnoloogia kombineerib kahesuunalist laadimist, võimaldades elektrisõidukitel täiesti elektrivõrku integreeruda. Süsteem töötab põhimõttel, et elektriautode omanikud liituvad energiaturuga, et aktiivselt saada osa võrguteenustest, mis samas pakuvad ka alternatiivseid sissetulekuallika võimalusi.

Edenedes saab V2G-tehnoloogiast Nissani omanike jaoks pöördepunkt, sest nad muutuvad energiaturul aktiivseteks osalejateks.

LEAFi on alates selle müügile tulekust aastal 2010 suudetud müüa 283 000 tükki. Uue Nissan LEAFi müük algab Euroopas alates jaanuarist 2018.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles