Renault Latitude: Renault uus laiuskraad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Latitude
Renault Latitude Foto: SCANPIX

Renault Latitude, sõidab pehmelt ja vaikselt nagu Lexus, V6 240 hj diiselmootor rebib selja istmesse nagu Audi, juhi seljatagust masseeritakse nagu Mercedeses.

Luksuslikke autosid on Renault ennegi teinud, kuid ilmselt pärast Vel Satisega põrumist on tuldud tagasi klassikalise stiili juurde ja üritatakse uuesti. Näis, kas seekord läheb paremini, kirjutab whatcar.

Ökoteema on IN ja juba hakkas Tõnu Trammi kinnitusel tunduma, et V6 mootoriga autosid võib tänapäeval leida vaid Kadaka tee müügiplatsidelt, uutele autodele neid lihtsalt enam peale ei panda. Kui just tegemist mõne luksusbrändiga ei ole. Sest autotootjad peavad ju oma keskmise CO2 kuidagi alla tooma ja iga toodetava V6 kõrval peab ilmselt tehaseväravast väljuma vähemalt kaks 0,9-liitrist ökokulgurit.

«Sestap oli tõeline nostalgialaks, kui Latitude´i rooli istusin ja sellele nupuvajutusega hääled sisse lõin. Ja ehkki tema müra on igati eeskujulikult summutatud, on V6 mõnusalt podisev hääl kiirendades siiski asi, mis lihtsalt paneb südame kiiremini põksuma.»

«Teine asi, mis mulle hirmsasti selle auto juures meeldib, on tema vedrustus, tegemist tõelise kulguriga «kuumaastikul« sõitmiseks.» Ainus, millest üldse võiks veel puudust tunda, on Trammi sõnul adaptiivne tempomaat, mis ise eessõitjaga pikivahet jälgiks. «Sellega peab juht paraku ise tegelema. Aga ongi hea, vähemalt mingigi tegevus.»

Renault Latitude`i välise disaini osas on Trammi sõnul midagi arvata on üsna raske. «Klassikaline sedaan! Ei mingeid toretsevaid disainivigureid, tagant näeb välja pisut stiilsem, kui eest. Esiosa kujustuse mõningane sarnasus Renault Thaliaga ei tule sellele autole mõistagi kuidagi kasuks.»

Sisedisain on seevastu aga väga kena. Ainsana häirib nagin, mis ukse käepidemest haarates ja põlve veidi tugevamalt keskkonsooli vastu toetades kaasneb. Seevastu on väga omanäoline armatuurlaua polsterdusel olev õmbluse imitatsioon. Jääb mulje, nagu oleks armatuurlaud nahaga kaetud ning jämedate pistetega õmblus sisse tepitud aga ei, tegemist on täiesti tavalise pehme polstrimaterjaliga aga välja näeb väga lahe!

Küll aga on Latitude´i tõsisemaks probleemiks Trammi kinnitusel see, et ta maksab korralikus versioonis (diiselmootor-automaatkäigukast, selle autoklassi puhul üsna elementaarne) vanas rahas üle poole miljoni krooni. «Sellise summa väljakäimisega tahaks ikkagi saada kaasa ka kadedaid pilke aga vat seda Latitude´ga sõites naljalt ei teki. Või kui tekib, siis kuni tolle hetkeni, mil Renault logo paistma hakkab.»

Renault Latitude saab olema mais toimuva Cannes`i filmifestivali ametlik auto, millega hakatakse maailmakuulsaid filmitähti edasi-tagasi sõidutama. See fakt kõneleb Latitude`st samuti nii mõndagi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles