Opel Antara: seest uuem kui väljast!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel Antra
Opel Antra Foto: SCANPIX

Opeli linnamaastur Antara tegi äsja läbi uuenduskuuri. Paraku peab selle väliseks tuvastamiseks olema kas eelmise Antara omanik või tuleb kaks autot kõrvuti panna. Ehk välised muudatused on pehmelt öeldes vaevumärgatavad. Küll aga on auto muutunud üsna tublisti sisemiselt, vahendab whatcar.ee

Peamiseks väliseks muudatuseks on uue Antara juures esiosa disain. Õigemini esipamper, mille must osa ulatus varem numbrimärgi ülemise servani, nüüd aga seda vaid vaid kitsas riba esipampri alumises osas.

Udutuled on tõstetud kõrgemale. Kui nad varem olid ümmarguste tuledena päris all, siis nüüd vaid natuke esituledest allpool ja nende pesa on asümmeetrilisema kujuga. Samuti on esipampri keskele ilmunud suurem õhuvõtuava, iluvõrel on ühe laia triibu asemel üks laiem ja üks triip, Opeli logo on suurem, esituled on pisut teistsuguse ülesehitusega jne.

Samuti on muudetud tagatulede disaini. Valge osa ulatub nüüdsest tule alumise servani välja, varem moodustas valge osas ümara laigu keset tagatuld. Ühesõnaga, kui võrdlema hakata, siis üht-teist leiab, kuid üldjoontes on auto välimus jäänud üsna sarnaseks senisega.

Antara sisedisainis on muudatusi veelgi vähem, õigupoolest ega neid eriti ei olegi. Juurde on tulnud elektriline käsipidur, mõned uued panipaigad, kuid enamjaolt piirduvad uuendused interjööris vaid uute materjalide lisandumisega.

Uuendused peamiselt tehnilised

Kõik suuremad puudused, mis selle auto juures on tuvastatud, on püütud mudeliuuenduse käigus ära likvideerida. Mootorivalik on täiesti uus. Sinna kuulub kaks diisel- ja üks bensiinimootor, kõik vastavad Euro 5 normidele ja eriti sümpaatsed on 2,2-liitrised diiselmootorid. Ja imelik kah kui poleks, sest ühel neist on võimsust 163, teisel 184 hj ja maksimaalne pöördemoment on saadaval juba alla 2000 pöörde minutis.

2,4-liitrine bensiinimootor tundub pisut lärmakam ja seda põhjusel, et ta tahab auto liigutamiseks saada üksjagu pöördeid. Pööretega aga kaasneb teatavasti lisaks lärmile ka suurem kütusekulu. Kirjade järgi on tema keskmine kulu küll 8,8 l/100 km, mis pole sellise koguka auto kohta teab mis suur number, kuid eks päriselus kipub see ikka veidi suurem olema.

Diisel on oluliselt mõistlikum valik. Ja loomulikult ka kallim, kuid samas mitme liitri jagu ökonoomsem. Ka Opel ise panustab just 163 hj diislile, rehkendades tema turuosaks koguni 75% kogumüügist.

Diisel ja automaatkäigukast

Nagu selliste autode puhul ikka, on ostja esimene küsimus: kas diislit ja automaati ka saab? Saab! Ja seda kõikide mootoritega ning üsna mitmes erinevas versioonis. Soodsaim neist Enjoy varustuses 163 hj ja esiveoline diisel koos kuueastmelise automaatkäigukastiga, mis maksab alates 28 654 eurost. Nelikveoline sama versioon maksab 29 978 eurot. Võimsama diisliga kaasneb juba ka uhkem varustus nimega Cosmo ja see variant maksab 32 355 eurot. Loomulikult ka juba koos nelikveoga. See on ka kõige kallim Antara üleüldse.

Ka bensiinimootorile saab automaatkäigukasti. Koos nelikveoga, hinnaga 26 520 eurot. Ja kui rääkida sellest, mis hinnaga üldse Antara kätte saab, siis kõige odavam versioon maksab 22 553 eurot, ehk tegemist siis bensiinimootori, käsikasti, esiveo ja Essentia varustusega.

Baasvarustusest ei tasu aga end lasta ära ehmatada. Essential on kõik vajalik olemas: roolilt juhitav raadio, elektriaknad, ESP, konditsioneer jms. Mida varustus kõrgemaks, seda uhkemaks mõistagi loetelu läheb ja sisuliselt on võimalik Antarale peale anna pea kõike, mida hing ihkab. Õigupoolest, kangemal varustusel on see kõik juba olemas.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles