Uus Honda Civic: kaks sammu edasi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Honda eelmise Civicu disain oli viis aastat tagasi tõeline pommuudis. Teda nimetati UFO-ks, tulevikusõidukiks, futuristlikuks ilmaimeks ja tont teab milleks veel, seekord on autofirma aga vanad vead parandanud.

Küllap ootas Honda, et Civicu eeskujul puutuvad pärast seda kõik maailma autod samalaadseteks UFO-deks ja ta saab nautida aastakümnete pikkust «teerajaja» staatust. Paraku nii ei läinud. Autode disain arenes ikka omasoodu ja eelmine Civic jääb tulevikus ilmselt sama eriliseks nähtuseks kui Renault Avantime, kirjutab Whatcar.

Disainiga riskimist ei saa Hondale aga sugugi ette heita. Sest nagu ütleb juba Okeaania vanasõna: kes kardab kodusaare kallast silmist kaotada, ei avasta kunagi ühtegi teist saart. Riskida tuleb ja peabki ning mine tea, äkki oli Honda lihtsalt ajast veidi ees?

Küll aga sai Honda eelmise Civicu juures hakkama ühe märksa tõsisema apsakaga, tehes talle ebaloomulikult jäiga vedrustuse. Enamik margitruudest Civicu ostjatest harjusid sellega küll pikapeale ära, kuid oli päris palju neidki, kes pärast aasta aega Eesti teedel ringirappumist auto esindusse tagasi tõid.

Vigadega on pahatihti see häda, et neid kiputakse teiste vigadega varjama. Ja iga kord peab uus viga olema eelmisest suurem, muidu ei varja ära. Honda õnneks seda teed ei läinud ja tunnistab oma eksitust täna täielikult.

Ja vähe sellest, kompensatsiooniks kannatuste eest, mida eelmine Civic oma omanikele valmistas, tegi ta vedrustuse arendamises mitte ühe, vaid suisa kaks sammu edasi. Ehk samapalju, kui eelmise Civicu vedrustus oli konkurentidest kehvem, on uue Civicu vedrustus teistest parem.

Nähes, et teised UFO-disainiga kaasa ei tulnud, pidi ka Honda oma uue Civicu taas maapealsemaks tagasi muutma. Aga tegi ta seda üsna oskuslikult, ehk nõnda, et vana disain on selgelt äratuntav ja samas sisaldab samalaadseid ümaraid vorme, mis autoostjate seas on täna popp ja noortepärane.

Nagu eeldada võib, ei saa uus Honda Civic olema odavam kui eelmine. Kuid õnneks mitte ka palju kallim. Tema hinnad algavad 16 290 eurost, ehk hetkeseisu arvestades vaid 300 euro jagu kõrgemalt. Tegemist on 1,4-liitrise manuaalkäigukastiga Comfort versiooniga, rikkalikuma varustusega Sport versioon hakkab maksma 17 990 eurot.

1,8-liitrise bensiinimootoriga Comfort versiooni hinnad algavad 17 490 eurost, automaatkäigukasti lisandumine läheb maksma 1000 eurot. Sport versioon maksab selle jõuallikaga 18 990 eurot, temagi puhul saab 1000 lisaeuro eest osta automaatkäigukastiga versiooni. 2,2-liitrise diiselmootoriga Civicu hinnad ei ole veel kinnitatud, kui eeldatavasti jäävad need 24 000 – 25 000 euro vahele, automaatkäigukasti esialgu diiselmootorile ei pakuta.

Tuleval aastal on oodata ka sedaankerega versiooni, kolmeukselist ja Type R versiooni esialgu kavas pole. Nagu ka hübriidmootoriga Civicut. Hübriidindus jääbki edaspidi vaid Jazzi ja Insighti pärusmaaks, sest nii hübriidmootorite tootmine kui ka paigaldamine toimub Jaapanis, viieukselist Civicut toodetakse aga Inglismaal ning uue Civicu sedaanversiooni ainult Türgis.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles