Autodesse tuleb automaatse hädaabikõne süsteem

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis toimunud liikluskomisjoni koosolekul kiideti heaks õnnetuste puhul autost automaatse hädaabikõne edastava süsteemi kasutuselevõtu Eestis, mis peaks teoks saama hiljemalt 2011. aastaks.



Tegu on autosse paigaldatava süsteemiga, mis teeb automaatselt või manuaalselt kõneühenduse häirekeskuse piirkondlikku keskusesse ning saadab koheselt sinna ka info sõiduki kohta, teatas ministeerium.

Kohustuslike andmete hulka kuulub ajamärge, sõiduki täpne asukoht, sõiduki identifikatsioon, sideteenuse osutaja identifikatsioon, eCall märge, kas eCall algatati manuaalselt või automaatselt.

Võimalik on ka manuaalse käivitamise korral kõne juhtimine mitteoperatiivsele abitelefonile. Andmekandjana nähakse praegu GSM-võrku, aga võimalik on ka UMTS (3G side) võrgu kasutamine.

Eesti Häirekeskusel ei ole praegu veel tehnilisi võimalusi eCalli rakendamiseks, küll aga loodetakse see saavutada praegu väljatöötatava telemaatikarakenduse toel hiljemalt aastaks 2011.

Projektiga ühinemiseks on Eestil vaja allkirjastada vastastikuse mõistmise memorandum. Liikluskomisjon kiitis heaks eCalliga liitumise ning projekti edasise arendamise Eestis.

eCall on Euroopa Komisjoni algatusel läbiviidav liiklusohutusprojekt, mille rakendamisel loodetakse igal aastal päästa Euroopas ligikaudu 2500 inimese elu.

eCall vastastikuse mõistmise memorandumiga on hetkel liitunud juba 14 Euroopa Liidu liikmesriiki ning Śveits, Norra ja Island. Liitumas on ka Rumeenia, Poola, Ungari ja Luksemburg. Euroopa Komisjon soovib eCall süsteemi rakendada täies mahus Euroopa Liidu territooriumil 2010. aastaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles