Maksuamet hakkab AMTELi abiga autoturgu korrastama

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Eelmisel nädalal kohtusid Maksu- ja Tolliameti (MTA) ning Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTELi) esindajad. Kohtumisel räägiti autokaubanduse eripäradest, valdkonna ettevõtete maksukuulekusest ning arutati osapoolte edasise koostöö võimalusi.

AMTEL on koondamas autonduse eri tahkudega tegelevaid ettevõtteid – uute autode maaletoojaid, edasimüüjaid ja teenindusi, iseseisvaid kere- ja värvitöökodasid ning kasutatud autode müügifirmasid.

AMTEL andis MTAle ülevaate levinumatest maksupettuste skeemidest sektoris ja tõi välja deklareerimata tööjõu kasutamisele ja ümbrikupalga maksmisele viitavaid asjaolusid – firmas on müügis oluliselt rohkem autosid, kui palgal olev müüja suudab teenindada, sektori keskmisest kordades väiksem tööjõukulu jms.

AMTEL tutvustas ka kombineeritud skeeme – lisaks maksupettusele on võltsitud auto odomeetrinäitu ja tarbija eest varjatakse tehnilisi puudusi.

Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhataja Kaido Lemendik selgitab: «AMTELi andmetel on levinud käibemaksupettused Lääne-Euroopast toodavate kasutatud sõidukite puhul ning sellele viitavad ka juhtumid, kus Eestis müüakse autot odavamalt, kui sama auto turuhind on Saksamaal. Lisaks viitavad AMTELi hinnangul deklareerimata tööjõu ja ümbrikupalga maksmisele asjaolud, kus autode müüjaid on 50 kasutatud sõiduauto kohta vähem kui 2 ning palgatase on Tallinnas alla 600 euro.»

MTA ja AMTEL leppisid ühtlasi kokku, et sellised kohtumised hakkavad edaspidi toimuma regulaarselt. Järgmine arutelu, kus antakse ülevaade vahepeal toimunud valdkonna korrastamise tegevustest ning seatakse järgmised koostöö eesmärgid, leiab aset juba sügisel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles