Mobiilsed ärikõned kolivad otsapidi netti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

Mobiilita ei kujuta keegi oma igapäevast suhtluskeskkonda enam ammu ette. Muutunud ärikliima ja uute ärivõimaluste otsimine mööda maailma paneb ka ettevõtjaid kasutama järjest mobiilsemaid ja soodsamaid kommunikatsioonilahendusi.

Kui kodukasutaja leiab tarkvaraturul pakutavatest suhtluslahendustest endale sobivaima lihtsamalt, katsetades sõbra soovitatud programme ja netis levitatavaid lahendusi, vahetades ebasobiva kiire klikiga uue vastu, peavad ettevõtjad valima ja juurutama uusi suhtluskanaleid hoolikamalt.



Ettevõtetes, kus strateegilised töötajad peavad tihti mööda kodu- ja välismaad ringi liikuma, tasub panustada toimivatele, kuid siiski kvaliteeti ja hinnavõitu pakkuvatele lahendustele.


Ühe sellise, just ärikliendile sobiva lahenduse on välja töötanud EMT koostöös Elioniga. EMT uus Internetikõnede teenus ühendab taskutelefoni turvalisuse, käepärasuse ja mobiilsuse interneti pakutava mugavusega, andes olulise argumendina juurde ka hinnavõidu.



Kui tavapäraste kiirsuhtlus-programmide miinuseks tuleb pidada eeldust, et mõlemad suhtluspartnerid on ühel ja samal ajal netiühendusega varustatud arvuti taga, annab Internetikõnede teenus võimaluse suhelda oma äripartneri või kolleegiga läbi interneti ka juhul, kui teisele poolele netiühendus suhtlemise hetkel kaugeks või kättesaamatuks jääb.


Lühidalt öeldes ühendab Internetikõnede teenus endas mobiili ja arvutisuhtluse parimad omadused – kumbki osapool saab suhtlemiseks valida endale sobivaima viisi, kas siis mobiili või arvutit kasutades.



Kui paljude teiste arvutipõhiste suhtlusprogrammide puhul tuleb kasutajal juurelda selle üle, palju ja millisesse riiki või piirkonda arvutiga helistades kõneminut maksab, kasutada täiendavat telefoninumbrit ja laadida krediitkaardiga kõneaega, kasutab EMT Internetikõnede teenus juba valitud kõnepaketi määranguid ja minutitasusid. Arveldus toimub aga tavapärasel viisil, nagu tavapärase mobiiligi puhul.



Kui kõne vastuvõtja on samuti arvutitelefoniga liitunud, saavad teenusega liitunud kasutajad teha kõnesid hoopis tasuta. Arvutitelefoni 150-kroonise liitumistasu ja 99-kroonise kuutasu võib nii tasa teenida juba paari esimese rahvusvahelise telefonikõnega.



Arvutitelefonil on juures ka kõik harjumuspärased suhtlusvõimalused, näiteks kiirsõnumite saatmine ekraanilt ekraanile, videokõned ja olekumäärangud ning SMS-sõnumite saatmine otse arvutiekraanilt.



EMT soovitab ettevõtjatel kasutada teenust koos N- ja E-seeria Nokia i-telefoniga, mis aitab hinnavõidust ja kõnekvaliteedist saadavad lisahüved maksimaalseks timmida. Nimetatud telefon võimaldab WiFi olemasolul kasutada arvutitelefoni ka otse oma mobiiltelefonis.



Koostöö Elioniga on loonud ettevõtjale aga veel ühe kokkuhoiuvõimaluse. Lisades paketti ka Elioni lauatelefoni, teeb arvutitelefon lauatelefonile helistades alati valiku soodsama tariifiga võrgu kasuks. Nii suunab arvutitelefon lauanumbrile tehtavad mobiilikõned ise automaatselt läbi Elioni võrgu, et tagada soodsaim kõnetariif.



EMT internetikõnedele üle minnes on ettevõttel võimalik sidekuludelt oluliselt kokku hoida, pääsedes samas ka rändlusega tekkivatest suurtest telefoniarvetest – sõltumata asukohast kehtivad Internetikõnede teenust kasutades alati sama hind ja harjumuspäraseks saanud teenused. 




Kuldar Kullasepp,

Postimees



Ettevõttele suunatud kommunikatsioonilahendus on välja pakkuda ka tavakasutuses populaarsust kogunud Skype’il. Tarkvara äriversioon, millest värskeim kannab numbrit 4.0, teeb tavaversiooniga võrreldes ettevõttele Skype’i paigaldamise lihtsamaks ja annab võimaluse selle kasutusfunktsioone reguleerida.


Microsoft Windows Installeri abil saab ettevõtte IT-administraator paigaldada Skype’i korraga paljudesse arvutitesse. Samuti saab ettevõte otsustada, millises ulatuses Skype’i kasutamist oma töötajatele lubab – näiteks võib tekstivestluste või failisaatmise funktsioonid välja lülitada.



Tavakasutajale mõeldud Skype’iga tehnoloogiliselt identse äritarkvara kõrval on ettevõttele ehk olulisem veebipõhine ärikasutaja juhtpaneel, mille kaudu (veebilehelt skype.biz) saab ettevõtte IT-administraator teha keskselt mitmeid toiminguid.



Näiteks osta Skype’i krediiti ja seda töötajate vahel jagada, soetada erinevate riikide online-numbreid, jälgida kogu ettevõtte kõnekrediidi kasutamist ja jääki.


Juhtpaneeli abil saab ettevõte liituda ka Skype’i kõnepakettidega, millega saab kindla kuutasu eest teha piiramatult kõnesid telefonidele kas ühe riigi või kogu Euroopa piires või siis 36 riiki üle maailma.



Kõned telefonidele on soodsad – näiteks saab vaid 140 krooni eest kuus teha piiramatult kõnesid 36 riigi lauatelefonidele üle maailma. Mõne riigi puhul, näiteks Ameerika Ühendriigid ja Kanada, sisalduvad kuutasus ka kõned mobiiltelefonidele.


Kasutades Skype’i tasulisi teenuseid, ei ole hindade osas erinevust era- ja ärikliendi teenustel. Erandiks on vaid Luksemburgi 15-protsendiline käibemaks, millest Euroopa Liidu ettevõtted on vabastatud.



Ärikasutajale, kel on palju kliente mõnes välisriigis, muutub otstarbekaks osta vastava riigi Skype’i online-number. Nii saavad kliendid helistada sellele kohaliku kõne hinnaga ja ettevõtte töötajad vastata Skype’is või suunata kõne edasi oma telefonile.



Eestiski leidub väiksemaid ettevõtteid, kes on tavatelefoni teenusest täiesti loobunud.


Aktiivselt töötatakse ka võimaluse kallal siduda Skype ettevõtte telefonikeskjaamaga. Selline lahendus ongi peatselt välja tulemas keskjaamadele Asterisk.



Väiksema firma puhul saab keskjaamaga sarnase funktsionaalsuse, kui suunata Skype’i sissetulevad kõned viiele kontaktile. Nii saab väga lihtsate vahenditega ja tasuta luua süsteemi, mis käitub nagu telefoni keskjaam.



Skype’i kasutamiseks ei pea olema ilmtingimata arvuti külge ühendatud. Teenuse kasutamiseks mõeldud seadmete hulk kasvab pidevalt.


Nii saab Skype’i kasutada erinevate tootjate poolt valmistatud DECT-telefonidega, lauatelefonidega, spetsiaalsete WiFi-telefonidega ning ka näiteks hiljuti turule jõudnud spetsiaalse, videokõnesid toetava ASUS AiGuru videotelefoniga.


Samuti on võimalik Skype Lite tarkvara paigaldada LG, Motorola, Nokia, Samsungi ja Sony Ericssoni populaarsematesse mudelitesse.



Aasta teises pooles tuleb turule ka Nokia97, mille puhul on Skype sisse ehitatud juba telefoni operatsioonisüsteemi.


Skype’i kasutamine mobiiltelefoniga on kulusäästu silmas pidades mõttekas vaid välismaiste kõnede puhul. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles