Proovisõit: Nissan Murano

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Autonet.ee

Nissani pressiteade ütleb:

Murano on algupärane Nissani crossover - väle ja stabiilne kui sedaan, kõrge ja võimas kui maastur. Murano elegantne stiil ja julge välisilme koos tema tähelepanuväärse luksuslikkuse ning reaktsioonikiirusega pakuvad teile täiuslikku, põnevat ja mitmekülgset võimalust nautida elu.

Murano on küll sõiduauto, kuid selle sisemus meenutab suisa hotellituba. Avage uks ja teid tervitab õdus salong. Kõik, sealhulgas nahkistmed, leidlike lahendustega panipaigad ja kahekordse paneeliga katuseluuk, on mõeldud selleks, et pakkuda teile võimalikult nauditavat ja huvitavat sõiduelamust

, vahendab

Autonet.ee

.

Kuigi esmapilgul võib selline tekst tunduda pisut ülespuhutud, siis pikemal kokkupuutel kõnealuse autoga võib julgelt kinnitada, et viimased sõnad tsitaadi lõpuosast vastavad absoluutselt tõele. Seega, miks mitte ka ülejäänu?

Nissan Murano on seest väga suur auto. Isegi kui esimene iste lõpuni taha välja lasta, jääb tagaistujate jalgadele piisavalt ruumi. Mugavus ongi selle auto märksõnaks. See, millele rõhutakse, on näha juba tagumisi uksi avades: pehme nahkdiivan, millel reisimise mõnudes ei tohiks kahtlusigi tekkida.

Eks pärine Murano ju tegelikult Põhja-Ameerika turult ning enne esimese põlve euroversiooni sõitsid siinmail ringi ka mitmed omaalgatuslikult sõõrikumaalt toodud eksemplarid. Ameerikas aga peetakse mugavusest ju väga lugu.

Kuid mida ootakski ühelt ligi 720 000 krooni maksvalt sõidukilt? Eks ikka seda, et kulgemine punktist A punkti B mööduks võimalikult märkamatult. Sellest ka laiad istmed ning parasjagu multimeediat, konditsioneeritud õhk ning sujuv liikumine.

Murano pole ette nähtud metsikuks kihutamiseks. Kuigi powerit selle kapoti all on küll ja küll: 3,5-liitrine V6 bensiinimootor annab välja 256 hobujõudu. Kiirenduseks paigalt sajani kulutatakse minimaalselt 8 sekundit, tippkiiruseks olevat 210 km/h. Viimase fakti paikapidavus jäi seekord praktikas tõestamata.

Ehk just need laiad istmed rõhutavadki auto soovi laisalt-rahulikult oma kilomeetreid neelata. Sellele aitab oluliselt kaasa ka astmeteta X-Tronic variaatorkast, mida Nissani insenerid järjekindlalt leiavad luksuslikele masinatele ainuõige olevat.

Kõnealuse mudeli puhul on neil kindlasti õigus. Isegi järsud kiirendused ei jõnksuta sõitjaid ning järgmisel hetkel lihtsalt avastad, et spidomeetri osuti on lubatust kaugelt üle ning aeglaselt sõitnud auto kaugele selja taha jäänud.

Neile, kes hindavad auto juures vaikust, on Nissan Murano kahtlemata väga õige valik. Võrreldes eelmise põlvkonnaga on müra oluliselt vähendatud. Selle saavutamiseks vahetati välja terve hulk elemente ja sõlmi ning mitmetesse kohtadesse paigaldati ka paksem isolatsioon.

Tulemus on igatpidi vahva. Omal moel aitab müra mittekuulmisele kaasa ka kiirustundlik audiosüsteem, mis raadiost või plaatidelt tulevat suuremal kiirusel kõvemini ette mängib. Muide, audiosüsteem pärineb Boselt, eks seegi ole omamoodi klassi märk.

Kui veel rääkida Murano mugavustest, siis kindlasti tuleks ära mainida tagumiste istmete kokkuklappimise võimalus pagasiruumist vastavat nuppu sikutades või siis nende ülestõstmine elektri abil samast kohast teist nuppu vajutades. Tagumistel istmetel on ka soojendus olemas, seega külma kannikat ei pea selles autos keegi taluma.

Ühena vähestest puudustest võiks välja tuua kõrge laadimisavaga pagasiruumi, kuhu näiteks lapsevankrit on parasjagu keeruline tõsta. Samas asub seal uskumatult funktsionaalne lahendus: tõstes üles osa põrandast, avaneb panipaik, kuhu saab näiteks asetada kotid poest ostetud kaubaga (vaata fotot).

Eest toetab neid põrandast tõstetud vahesein, külgedelt võrgud ning tagant pagasiruumi luuk. Ka pärast järsemaid kurve, kiirendusi ja pidurdamisi püsivad õunad ja muu ümaram kraam kindlalt kotis edasi. 10 punkti selle eest!

Murano võtit võib taskus hoida. 1 meetri kauguselt tunneb auto selle ära ning uste avamiseks tuleb vajutada lingil olevat nupukest. Ka mootori käivitamine ja seiskamine toimub nupule vajutamise teel. Armatuurlaua keskele on paigaldatud paljude funktsioonidega süsteem, mille ekraanilt saab juhtida nii audio- ja navigatsioonisüsteemide kui ka kliimaseadme tööd. Navigatsioonisüsteemi on võimalik juhtida ka hääle abil.

Veel üks huvitav ekstra - roolisammast reguleeritakse elektriliselt. See ühtlasi võimaldab ka autosse sisenemise ja sealt väljumise muuta mugavamaks seeläbi, et ust avades tõuseb rool ise maksimaalselt kõrgele, luues jalgadele täiendava ruumi; ka elektrilised istmed sõidavad taha välja. Pisidetailid küll, aga siiski meeldivad.

Lisaks on autos ka kaks parkimiskaamerat. Üks neist näitab pilti taha ning selle järgi on tõepoolest mugav tagurdada, teine aga on monteeritud parema küljepeegli alla ning näitab esimese ratta ümbrust. Väga mugav just autot esimestel kordadel kasutades, kui laiade gabariitidega veel täielikult harjunud ei ole.

Auto disainil pikemalt peatuma ei hakkaks. Maitseid on erinevaid, ühtedele meeldivad julged, teistele konservatiivsed lahendused. Jäägu siinkohal igaühe silm ise otsustajaks.

Juhtida aitavate elektrooniliste abimeeste kirjeldamiseks on mõttekas visata pilk veelkord Nissani pressiteatele: Tõhusalt toimivad ohutusseadmed aitavad teil teel püsida, olenemata sellest, kus ja kuidas te sõidate. Murano kiirusetundlik juhtimissüsteem teeb järsud kurvid lihtsateks, uus vedrustussüsteem aga vähendab neis kurvides auto kõikumist.

Mitmerežiimilise nelikveosüsteemi abil leiate väljapääsu ka rasketest olukordadest. See süsteem tunnetab iga ratta haardumist teepinnaga ja reguleerib vajaduse korral ratta pöördemomenti. ESP (elektrooniline stabiilsusprogramm) võrdleb teie rooliratta keeramist tegelikult toimuvaga ning reguleerib seejärel automaatselt iga ratta piduri rõhku ja mootori pöördeid.

Muide, ESP-l on päris tähtis roll mängida, sest libedates oludes avaldab see ligi 2,3 tonni kaaluv mürakas vastupandamatut soovi otse liikuda. Füüsikaseadustele vastu ju ei saa. Turvalisuse tagavad Muranos ohtrad turvapadjad, mille töö jäi seekord õnneks samuti testimata.

Lisavarustuse nimekiri sellele autole on pea olematu. Võimalik on tellida metallikvärvi ja DVD-süsteemi taga istujatele. Kõik ülejäänu on juba olemas. Siinkohal tuleb ära mainida, et testiauto oli Murano Tekna Pack, eks siis kõige kangem toodetavatest Muranodest.

Üheks Murano eripäraks on aga Nissani kriimustuskindel värv. See tähendab, et kriipides jäävad jäljed küll näha, kuid värvi koostises olev ülielastne kiht tõmbab pinna jälle siledaks ning kriimud kaovad nagu võluväel. Mõeldud on see eeskätt just suvilasse sõites okste või siis pesulas harjade tekitatud värvikahjustuste olematuks muutmiseks. Üsna peatselt peaks imevärv jõudma ka teistele Nissani mudelitele.

Kokkuvõtvalt tuleb tunnistada, et 3,5-liitrise mootori bensiinikulu pole just kõige tagasihoidlikum, seda enam, et ka Murano ise on suur ja raske. Loomulikult määrab ka 720 000-kroonine hind oma piirid. Aga sõita on sellega tõeliselt mugav.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles