Proovisõit: Opel Mokka

Kalev Aasmäe
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel Mokka
Opel Mokka Foto: whatcar.ee

Opeli uus krossover Mokka ei ole just eriline «püss» selles mõttes, et foori tagant kiireks startimiseks ja kaasliiklejatele tagatulede näitamiseks on märksa õigemaid autosid. Küll aga on ta täielik «meepüss» Opeli mudelivalikus, kirjutab Whatcar?-i ajakirjanik Tõnu Tramm.

Mida «meepüss» üldse tähendab? See sõna on pärit nö «rahvafolkloorist», ehk loost, kuidas mees läks metsa karujahile ja määris enne seda püssitoru meega kokku. Piisas seepeale metsas püss põõsast välja pista ja veidi aega oodata, kui karu ise mee lõhna peale kohale tuli, toru suhu pistis ja seda meelalt limpsima hakkas.

Nii ei pidanud jahimees sihtimisega üldse vaeva nägema, piisas vaid päästikule vajutamisest ja karu oligi lastud. Ehk sõna «meepüss» väljendab midagi, millest ei ole ka parima tahtmise korral võimalik mööda lasta. Sajaprotsendiline tabamus vähimatki vaeva nägemata.

Täpselt nii on täna ka väikeste krossoverite turuletoomisega. Enne, kui Mokka üldse müügile jõudis ja keegi temaga proovisõitu teha sai, oli talle oktoobrikuu seisuga esitatud Euroopas juba üle 40 000 tellimuse. Eriti suur on tema vastu nõudlus Saksamaal, Suurbritannias, Itaalias ja Venemaal.

Nii polegi imestada, miks kõik autotootjad oma tagatubades usinalt just väikeste krossoverite kallal nokitsevad. Neid tuleb õige pea välja sisuliselt kõigil, teiste seas Chevrolet`l, mis kohe-kohe toob turule Opel Mokka sõsarauto Chevrolet Traxi. Venemaal, tõsi küll, saab see auto arusaadaval põhjusel nimeks Chevrolet Tracker.

Nissan Qashqai edu kannustab

Loomulikult on väikeste krossoverite buum saanud alguse Nissan Qashqai peadpööritavast edust. Nissani tehas Inglismaal Sunderlandis töötab täiel võimsusest juba viimased viis aastat, ehk hetkest, mil Qashqai turule jõudis. Edukalt läheb ka Škoda Yetil, Nissan Juke`l (eriti lõunanaabrite lätlaste juures), Suzuki SX4-l ja teistel samalaadsetel isenditel.

Millega on Mokkat kõige õigem võrrelda? Eks ikka tollesama Qashqaiga, millest ta tõsi küll, on  ca viis sentimeetrit lühem, pool sentimeetrit kitsam, kuid sealjuures neli sentimeetrit kõrgem. Mis eeskätt annab end tunda kasina pakiruumi ja õlg-õla vastu tundega tagaistmel. Kolme täiskasvanud meest sinna naljalt ära ei topi ja 356 liitrit pakiruumi mahtu on kah konkurentidega võrreldes selgelt vähem. Škoda Yetist 49 liitri ja Qashqaist koguni 54 liitri jagu.  

Muus osas on Mokka aga täiesti kobe auto ja mis peamine, näeb ka välja. Proovisõidul Loode-Saksamaal jäi küll kõrvu diiselmootori häiriv müra, kuid bensiinijõuallikad on igati tasased ning ka rehvimüra ei tungi liigselt tuppa. Kui aga veel norida, siis tegelikult tahaks näha veidi laiemat mudelivalikut. Eriti, mis puudutab käigukastide ja veoskeemide erinevaid kombinatsioone.

Automaatne käiguvahetus vaid diislil. Esialgu.

Kes tahab osta Mokkat peamiselt linnasõiduks (kus tegelikult 159 mm kliirensiga krossoveri koht pigem ongi) ja tahab sinna juurde automaatkäigukasti, peab arvestama sellega, et seda saab esialgu vaid suhteliselt kallile diiselmootorile, ehk auto lõpphind läheb kaugelt üle 21 000 euro piiri.

Hiljem saab seda ka 1,4-liitrise bensiiniturboga, kuid ega lõpphind sellest eriti palju odavamaks lähe. Nimelt on 1,4-liitrine turbo saadaval vaid nelikveolisena, ehk viimane tõstab bensiinimootoriga auto hinna ikkagi üsna samale tasemele esiveo ja diiselmootoriga auto omale. Nokk kinni, saba lahti, nagu öeldakse.

Aga Mokka «võtmed kätte» hind pole üldse mitte paha. Tavalise 1,6-liitrise bensiinimootori (115 hj), esiveolise ja käsikäigukastiga variandi saab kätte 15 790 euroga ja selle hinna sees on juba olemas konditsioneer, CD-raadio koos roolilt juhtimisega, tempomaat, reisiarvuti, esiakende elektrilised tõstukid, kolm aastat garantiid jms. Ehk kogu eluks vajalik on olemas ja keda ei heiduta kerest erinevat värvi ukselingid ja terasveljed, siis on autot selle raha eest küll ja veel. Sest ega Škoda Yetigi palju odavam tule: 1,2 TSI maksab  vaid 400 eurot vähem, Qashqai odavaim variant (1,6 bensiin, 117 hj) aga koguni 1000 eurot rohkem.   

Kes tahab lasta oma Mokkast tõelist tehnikaimet kokku monteerida, on ka see võimalus täiesti olemas. Lisaraha eest võib talle peale osta adaptiivsed  AFL+ bi-ksenoontuled, tahavaatekaamera, liiklusmärke lugeva kaamera, põhja alt välja käiva jalgrattahoidja, sõidureast kõrvalekaldumise hoiatuse, rääkimata bluetooth käed-vabad telefonisüsteemist ja navigatsiooniseadmest.

Arusaamatul kombel ei leia nimekirjast aga adaptiivset tempomaati, sest kui autol on juba kõikvõimalikud kaamerad peal, siis miks ei ole neist ükski selline, mis suudaks ka eessõitva autoga pikivahet hoida? Opelil on ju see süsteem täiesti olemas ja töötab näiteks Zafira Toureri pardal igati ontlikult.

Kokkuvõtteks

Kui lõpetuseks veel pisut hindadest rääkida, siis nelikvedu 1,4-liitrise bensiiniturboga maksab alates 20 350 eurost, diiselmootoriga (esiveoline) variant (vaid üks 1,7 CDTi 130 hj versioon ongi) alates 20 750 eurost, nelikvedu lisab hinnale 1600, automaatkäigukast ca 1200 eurot ja pisut peale. Sellist varianti, nagu nelikvedu ja automaatkäigukast, ei ole miskipärast üldse saadaval.

Sõidab ta iseenesest aga hästi nagu uued Opelid ikka ning ka vedrustus on meie teedel reeglipäraseks kulgemiseks paslik. Ja kui kogu eelnev paari lausega kokku võtta, oleks resümee järgmine: valikuid võiks Mokka mudelinimistus olla rohkem ja diiselmootor veidi odavam, kuid kes tahab soodsa hinnaga täiesti tavalise bensiinimootori ja käsikastiga krossoverit, pole Mokka üldse paha valik. Arvestades Nissan Qashqai senist kogemust, siis ostetaksegi meil just seda varianti kõige rohkem.  

Ehk Opel Mokka mudelinimistu kõige alumine ots ongi ehtne «meepüss», kogu ülejäänud valik aga neile, kes eelistavad meele pisut kallimaid delikatesse.

Meeldib: Disain, baashind ja –varustus.

Ei meeldi: Suhteliselt kallis diiselmootor ja selle salongi kostuv müra, kasin mudelivalik

Rohkem pilte testimisest näeb siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles