Ministeerium: elektriautodel esineb seletamatuid aku tühjenemisi

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto. Pilt on illustratiivne.
Elektriauto. Pilt on illustratiivne. Foto: Margus Ansu

Siseministeerium märgib oma valitsusalas kasutatavate elektriautode kohta käivas aruandes, et autodel esineb aegajalt seletamatuid aku tühjenemisi.

Siseministeeriumi valitsusalas kasutatakse 31 elektriautot Mitsubishi iMiev – tuleohutusjärelevalve objektide kontrolliks, kodanike nõustamiseks, ennetustöö läbiviimiseks näiteks koolitustel ja kodukülastustel ning muude asulasiseste ja väikese vahemaaga ametisõitude tegemiseks.

Ministeerium toob oma aruandes välja, et elektriautode senisel kasutamisel talveoludes ja madala temperatuuri korral on esile kerkinud mõned nõrkused. Näiteks ühe laadimistsükli maksimaalne läbisõit väheneb ligi 60 kilomeetrini (tehase andmetel maksimaalselt 160 km), mis seab mõningaid piirangud elektriauto kasutamisele.

Aegajalt esineb ka seletamatuid aku tühjenemisi. Näiteks nädalavahetusel seistes tühjeneb sõiduki käivitusaku täielikult, mis omakorda ei lase alustada uut laadimistsüklit.

Siiski märgitakse, et senine kasutuskogemus näitab, et elektriautode kasutamine ei erine oluliselt sisepõlemismootoriga sõidukitest ning seetõttu osutus esialgne hirm elektriautode kasutuselevõtu ees tegelikust suuremaks.

«Arvestades asjaolu, et elektriauto igapäevased ülalpidamiskulud on täna väiksemad kui sisepõlemismootoriga sõidukil ning sõltuvalt linnade parkimiskorralduse erisustest on võimalik kasutada tasuta parkimist, võimaldab elektriauto kasutamine mõneti leevendada majandamiskulusid,» seisab aruandes.

Silberauto PR-spetsialist Andero Kaha kinnitas Postimehele, et autofirma on akuprobleemidest teadlik. Tegemist ei ole põhiakuga, mis toidab elektrimootorit, vaid lisaakuga, mis on kasutusel käivitamisel ja lisaseadmete kasutamisel.

«Oleme teadlikud, et madalpinge akude tühjenemist on teatud juhtudel esinenud,» märkis ta. «Põhjuseks oli datalogger ehk auto kasutamise kohta andmeid koguv, salvestav ja edastav lisaseade.»

Seade paigaldati sõidukitele riigihanke tulemusena selleks, et riigiametid ja teadusasutused saaksid autode kasutamist puudutavat informatsiooni analüüsida.

«Seadmete maaletooja on praeguseks rohkem kui 400-le seadmele traadita andmesideühendust kasutades paigaldanud uue tarkvara, mis dataloggerite maaletooja kinnitusel peaks tulevikus probleemid välistama,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles