Uus superauto: 2500 hobujõudu!

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: IAD

USA firma Intense Automotive Design (IAD) on hakkama saanud uue superautoga, mille mootori võimsus ulatub 2 500 hobujõuni.


Mosler MT900 GTR XX Twin Turbo Land Shark ehitatakse Chevrolet Corvette'i mootoriga Mosler MT900 GTR XX põhjale, kirjutab

Autonet.ee

.

Kui seni oleme harjunud superautoks nimetama sõidukit, mille võimsus ületab 500 hobujõudu, siis antud juhul oleks paslik juba uus termin välja mõelda. Kõnealuse auto puhul ei suudetud siiski piirduda doonorauto mootorile täiendava ülelaadimise lisamise või muude trikkidega.

Lähtuti loogikast: uus auto, uus mootor ning pöörduti General Motorsi spordidivisjoni Performance Partsi poole. Uuel LSX-seeria jõuallikal tõsteti töömahtu ning vahetati välja seega kõik alates sisselasketraktist ja lõpetades elektroonikaga. Jõuallika külge putitati ka kaks turboajamit.

Mootor ise suudab tarbida mitut erinevat kütust: bensiini, etanooli, metanooli ja vesinikku. Vesiniku kasutamine andis autole eelise ka tänavasõiduks vajalike dokumentide vormistamisel - ikkagi ökoauto. Muide, kütusepumbad peaksid «gaasipedaal põhjas» režiimil mootorile ette andma 22,7 liitrit põlevsegu minutis.

Lisaks mootorile käis ka auto kere inseneride pilgu alt läbi. Eelkõige just kaalu poolelt lähtudes. Algse Mosler MT900 GTR XX raskusest haihtus 250 kilogrammi ning uus masin kaalub 861 - seejuures täis kütusepaakidega. IAD töötas mudelile välja pideva nelikveo ja vedrustuse. Ning kaalust lähtudes ka süsinikkiust veljed. Peamisteks materjalideks ongi selle auto puhul keraamika, süsinik ja titaan.

Masina dünaamilised omadused on päris vahvad: 2,5 sekundiga on «rauas» 100 km/h, 6,7ga 240. 400-kilomeetrise tunnikiiruseni jõudmiseks kulub 17,5 sekundit. Seni on maksimaalseks kiiruseks mõõdetud 491 km/h, ideaalsetes tingimustes võiks saavutada 603. Kui loobuda tavateedel sõiduks kehtestatud normidest ning muuta masina aerodünaamikat, võiks maksimaalseks kiiruseks tulla juba 643 km/h.

Ettevõtte juht John Gocha ütles, et masina võimeid demonstreeritakse peagi Bonneville'i soolajärvedel. Edasi liigutakse juba Saksamaale Nürburgringile, kus võib-olla isegi soostub autot testima endine vormel 1 piloot Michael Schumacher.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles