Uus Opel Astra - väike Insignia

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meriva.
Meriva. Foto: Auto Bild

Opel tahab uuesti jalule tõusta. Oktoobris müügile jõudev uus Astra võib lootused täita.


Kriisiteated ja mustad stsenaariumid võivad tulla ja minna, kuid Opeli inimesed võivad nüüd üksteist ka rõõmusõnumite puhul õlale patsutada. Esialgu küll veel väga tasa, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

Igatahes on Saksamaal vanade autode väljavahetamise eest makstav preemia toonud juurde palju väikeautode ostjaid, ja mudelivaliku ülemises otsas lähevad Insigniad nagu soojad saiad.

Ligi sada tuhat müügilepingut on juba sõlmitud, universaal Sports Tourer tõotab Opelile veelgi kasu tuua. Nüüdseks peaks kõigile selge olema, et uus Opel ostjatele peale läheb.
Miks ka mitte - mõelgem ligitõmbavale kujundusele, peenele viimistlusele, moodsatele tehnikalahendustele.

Opel kasutab kavalaid nippe kogu mudeliskaalas, pakkudes väikeautode ostjaile kõrgema klassi luksust või kompaktklassis kõrgtehnoloogiat, ning näitab pealegi, kuidas varieeritavaid kabiine tuleb ehitada.

Astra võtab üle sõsarate head omadused

Uuendused lubavad head oodata ka tulevasest Astrast, kes oktoobrikuust alates peaks sõsarate head omadused üle võtma ja väliselt Insigniaga võrdselt särama.

Ei ole siis juhus, et uus kompaktauto mõjub keskklassi Opeli vähendatud variandina ning universaalkerega Astra saab senise igava Caravani asemel liignimeks samuti Sports Tourer.
Insigniale tüüpilisi kujundusvõtteid on Opel Astrale üsna üksüheselt üle kandnud.

Autoküljel jookseb sirbikujuline volt lävekarbilt üles tagumise rattakoopa juurde, samuti kannab kompakt-Opel teravat viiki nii mootorikattel kui ka tagaluugil.

Ning Astrale säärane kujundus sobib, seda enam et umbes 1,80 meetri laiusena jätab ta soliidse ja suure auto mulje. Nagu sõsarmudel Chevrolet Cruze ehitatakse ka Astra General Motorsi niinimetatud Delta-autopõhjale. See lubab peaaegu 2,70 meetri pikkust telgede vahet - ja vastavat avarust tagaistmel.

Kuid mitte üksi ruumikusega ei kavatseta kompaktklassi liidrikohta rünnata. Kabiiniski on Insignia olnud suureks eeskujuks. Mis on väga hea, sest siin saab Opel uusi plusspunkte. Silma ja kätt paitavate materjalide, kenade detailide ja läbinisti korraliku koostekvaliteediga. Ühe suurema erinevusena Insigniast asub navigaatori ja helisüsteemi juhtnupp nüüd armatuurlaual, mitte keskkonsoolil.

Ka julgetakse Astra kabiinis kontrastsemaid värvikombinatsioone kasutada. Pakutakse mitmeid teistelt mudelitelt tuntud tehnikavidinaid, nagu köetav rooliratas (Corsalt), eelmise Astra adaptiivvedrustus (kolmerežiimilisena nagu Insignias) ning liiklusmärkide tuvastamise süsteemi OpelEye.

Eelmise Astra kohta saadud kaebusi liiga väheste panipaikade asjus näikse Opel olevat tõsiselt võtnud. Uus mudel tuleb loendamatute laegaste, sahtlite ja topsihoidikutega. Ning nutikalt varieeritava tasasepõhjalise pakiruumiga. Corsalt pärib Astra tagumisest kaitserauast väljatõmmatava jalgrattahoidja.

Jõuallikate asjus kavatseb Opel Volkswageniga vähemalt võrdselt esineda. Tõlgituna: tuua turule väikese töömahuga (downsized) otto- ja eriti ökonoomsed diiselmootorid.

Süsinikdioksiidi bilanssi aitab kõige enam õiges suunas kallutada uus 1,4-liitrine turbolaaduriga ottomootor. Saadaval 136- ja 180-hobujõulisena, pakub see moodne SIDI (Stratified Induction and Direct Injection) otsest konkurentsi Volkswageni 1,4-liitrisele TSI-le.

Säästuloosungit aitavad kõrgel hoida CDTI-diislid töömahtudega 1,3, 1,7 ja 2 liitrit. Väikseim, umbes 80-hobujõuline diisel eritab tänu stopp-start-süsteemile kilomeetri kohta alla 120 grammi süsinikdioksiidi. Astra baasjõuallikaks jääb 80 hobujõuga 1,4-liitrine ottomootor, tippmudel GTC Turbo aga peaks tänu ülelaadimisele andma 270 hobujõudu.

Kahjuks ei ole Opelil kavas pakkuda moodsat kahe siduriga (DSG-) käigukasti, automaadi-ihalejad peavad leppima klassikalise hüdrotrafo ja planetaarülekannetega kuuekäigulisega. Lohutuseks öelgem, et hindu Rüsselsheim kergitada ei kavatse. Saksamaal algab Astra hinnakiri ka sügisel 16 300 eurost (255 000 kroonist). Selle puhul võib Opel endale juba üsna kõvasti õlale patsutada.

Kõikjalt parim

Nagu Insignias

Adaptiivsed esilaternad

Valgustussüsteem AFL+ pakub üheksat funktsiooni. Mõned näited: päevasõidutuled, kurvivalgustus, muudetav valgusulatus.

Elektriline seisupidur

Nagu Insigniaski võite klassikalise käsipiduri asemel valida elektrilise. Ja saate esiistmete vahele suurema panipaiga.

Nagu Corsas

Mitmekülgsus

Nutika tagakaitserauast kerkiva jalgrattahoidja võtab Opel Astraski kasutusele, siin peaks see suutma kanda kaht ratast.

Mõistliku hinnaga luksus

Ei saa ometi Astras puududa väikeautolegi pakutav lisavarustus. Ja nii on köetav rooliratas kompaktklassis uudiseks.

Nagu Agilas

Varieeritavus

Pakiruumi topeltpõrand võimaldab saada tasase põranda - või lisaruumi. Lihtne, kuid ülikasulik.

Nagu Chevrolet Cruze'is

Avarus

Tänu pikale telgede vahele ja laiale kabiinile naudivad tagaistmel sõitjad ruumikust - nagu ka Chevrolet' sõsarmudelis Cruze.

Alates 2010. aastast: Astra Sports Tourer

Opeli kompaktne universaal kaotab oma senise nime, võites tublisti välimuses. Kõvasti Insigniaga sarnanev Caravani järeltulija peab mõjuma sportlikumalt, kuid mitte lastiruumi arvelt. Nagu viieukseliselgi asuvad esiustes pisikesed kolmnurkaknad.

Bestselleriks saab viieukseline

Uue Opel Astra kavandatud mudelijaotus
Kompaktklassile tüüpiliselt valivad ostjad enamasti viieukselise luukpära. Et kolmeukseline pole enam odav baasmudel, vaid tõeline kupee, ootab Opel sellelt keretüübilt üsna tagasihoidlikku läbimüüki.

2011. aasta alguses: GTC

Näeb pigem ideesõiduki moodi välja, kuid pidavat olema peaaegu seeriakõlblik. Astra kupeed ilmestavad peened jooned ja teravad voldid plekis. Tippmudeli võimsus peaks küündima 270 hobujõuni.

Sügisest: Insignia OPC

Intelligentne nelikvedu ja vägev V6-turbo-bensiinimootor panevad kiireima Insignia liikuma. Kahekümnetolliste rataste taga töötavad Brembo pidurid, saades jahutusõhu püstistest tuulutusavadest.

«Kui Eco-Flex on Insignia perekonna mahejuurvili, siis OPC nime taga peitub kõige kurjem tšillipipar.» Müügiosakonna juht Alain Visser.

Alates 2011. aastast: Zafira

Tema kõrval hakkab Ford S-Max küll kaubiku moodi välja nägema. Tulevane Zafira rõhub kõiges sportlikkusele. Bumeranglaternatega agressiivse ninaosa saab ta Amperalt. Seitsmeistmeline sõiduk kasvab ka suuremaks ning varieeritavust lubab Opel veelgi parandada.

Alates 2010. aastast: Meriva

Nagu Rolls-Royce: tagauksed avanevad vastu sõidusuunda (suicide doors), pöördudes kuni 90 kraadi. Parem kui Rolls-Royce: pikisuunas nihutatav tagaiste, paindlikult kokkuklapitavad istmed ja säästlikud diiselmootorid.

«Tagurpidi avanevad uksed muudavad sisenemise-väljumise meeldivaks ja väärikaks.»
Kujundusosakonna juht Mark Adams.

Alates 2011. aastast: Ampera

Tekitab pinget: Opeli elektriautot saate laadida ka pistikupesast. Näiteks kaubanduskeskuse juures. Arveldamine käib mobiiltelefoni kaudu.

«Ampera on uskumatult vaikne. Kakssada amprit tekitavad vaid peent elektrilist surinat.»
Opeli juht Hans Demant

Tuleb tuline heitlus: Opel asub kõigis klassides pealetungile

Viieukseline Astra on alles algus. Opel jätkab pealetungi veel seitsme mudeliga. Vaatame nad korraks üle.

ASTRA GTC
Põgusal vaatlusel võiks teda ka Insignia kupeeks pidada. Ja GTC välimus on nii tuline, et meelsamini paneksime talle nimeks Calibra. Tagantpoolt vaadates näitab kaheukseline sõiduk teatavat sarnasust Alfa Breraga, eestvaates aga pääseb mõjule Opeli uus noobel dünaamika.

Vormile sobiva sisu pakub kaheliitrine 270 hobujõuga turbomootor. Muuseas märgime, et eksklusiivset panoraamtuuleklaasi pakutakse ka uuele GTC-le.

AMPERA
Pinge on kõrge: Opeli elektriauto (tegelikult siiski hübriid) Ampera tuleb müüki 2011. aastal. Ottomootori toel küünib autonoomsus 500 kilomeetrini. Bensiini ja bioetanooli tarbiv 1,4-liitrine mootor käitab akupatareid laadivat generaatorit ega võta auto liikumapanemisest otse osa.

Puht-elektriauto režiimis jätkub akudesse salvestatud energiast 60 kilomeetri läbimiseks. Elektrimootor arendab 150 hobujõudu ja 370 njuutonmeetrit - piisav 9 sekundiga sajani jõudmiseks.

ZAFIRA
Nii ahvatlev võib mahtuniversaal olla: tulevane Zafira laenab Amperalt sportliku ninaosa ja kurja pilgu. Kasvab nii pikkusse kui laiusse. Pakub endiselt seitset istet ja ülimat varieeritavust.

Avaram kabiin ja pakiruum peaksid meelitama ostjaid Sharani poolehoidjate hulgast, Ford S-Maxist veelgi dünaamilisem välimus aga aitama «koolibussi» imagost lahti saada. Müüki jõuab uus Zafira enne kolme aasta möödumist.

MERIVA
Suicide doors pole vaid eputamiseks välja mõeldud: tänu nendele on näiteks lapseistet tagapingile paigaldada tunduvalt mugavam (Auto Bild juba proovis). B-piilar on säilinud, mis võimaldab uksi teineteisest sõltumatult avada.

Elektriline lukk blokeerib nn enesetapuuste avamise sõidu ajal. Mõnus detail: väiksel fotol vasakul nähtav aknajõnks annab lastele autost parema väljavaate. Ka Merivas võetakse 2010. aastast kasutusele Opeli uus 1,4-liitrine turbomootor.

INSIGNIA OPC
Turboreaktiiv: Opel saadab Insignia OPC teele 2,8-liitrise V6-mootori, 260 hobujõu ja senisest suurema pöördemomendiga. Nelikvedu, sportlik vedrustus, 20-tollised rattad ja Brembo pidurid kuuluvad asja juurde. Saadaval sügisest.

MINI-CORSA
Pisike CO2-ime: 2012. aastal müügile jõudev kahandatud Corsa on vaid 3,8 meetrit pikk, pakkudes nelja istekohta. Kolmesilindriline liitrine mootor kahandab kütusekulu nelja liitrini 100 kilomeetrile. See teeb Opeli toodangu keskmisele süsinikdioksiidi päästule muidugi head.

CORSA-SUV
Nagu vähendatud Antara, kuid naksakam. Corsal põhinev linnamaastur saab (lisavarustusena) nelikveo, esiletungivad rattakoopad, suuremad rattad ja kütusesäästlikud diiselmootorid. Auto konstrueerimine on lõpetatud, juba tuleval aastal võiks ta jõuda müügisaalidesse.

Kokkuvõte

Opeli auahnetest plaanidest saab selgeks, et vana marki ei tohi maha matta. Päästmine ei toimu maksku-mis-maksab-põhimõttel, ent ei tohi ka arvata, et uus strateegia kohe kasumit hakkab tooma. Igatahes pole välgu potentsiaal ja jõud kaugeltki otsa saanud.

Auto Bildi toimetaja Jan Horn

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles