Mobiiltelefon-autod on muutumas ohtlikuks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
General Motorsi logo USA lipu taustal.
General Motorsi logo USA lipu taustal. Foto: RICK WILKING/REUTERS

USA autotööstuse «kuldne trio» General Motors, Ford ja Chrysler on kokkupõrkekursil riikliku maanteeohutusameti NHTSAga, põlates ära viimase juhised autode mobiilseadmete kasutuse vallas.

GM, Ford ja Chysler ei ole nõus nõudmisega, et autode armatuuridel asuvad mobiiltelefonide «pesad» peaksid blokeerima teatud tegevused, kuniks auto on seiskunud ja käiguvalits paikneb asendis «Park».

Firmad väidavad, et hoopis suuremat ohtu kujutavad mobiiltelefonid, mida juhid käes hoiavad – tegelgu regulaatorid pigem selle probleemiga.

NHTSA sõnutsi on aga siiski oluline soovitada autodesse ehitatud süsteemide piiranguid, pidades silmas tegevusi, mis eeldavad juhtidelt rooliratta käestlaskmist.

«Värsked uuringud kinnitavad, et kõige ohtlikumad on seadmed, mis eeldavad käte äravõtmist rooli küljest ja pilgu suunamist teelt kõrvale,» kinnitab NHTSA.

NHTSA andmetel hukkub nn hajevil juhtimise (distracted driving) tõttu igal aastal 3300 inimest. Peamine tähelepanu hajutav faktor on mobiilseadme kasutus.

Amet paneb ette, et sõidu ajal peaks olema blokeeritud tekstisõnumite käsitsi sisestamine, videopõhine meelelahutus ja kommunikatsioon ning tekstisõnumite ja sotsiaalmeedia postituste kuvamine.

Autotootjate esindajad väidavad aga, et NHTSA nõuab nii paljude autodesse sisseehitatud funktsioonide blokeerimist, et juhid haaravad seepeale oma telefonid pigem pihku ja sooritavad neid toiminguid nagunii.

Autofirmad varustavad oma tooteid üha innukamalt igasuguste mobiilsete võimalustega ning üritavad konkurentidest ette rebida – kuna tarbijad kasutavad selliseid seadmeid järjest enam ning nõjatuvad neile üha rohkem ka autode kontekstis, näiteks sihtpunktide leidmisel.

Autoosade tootja Delphi tehnoloogiadirektor Jeff Owens ütleb, et tarbijad nõuavad «üha rohkem ja rohkem» võimalusi autos veedetud aega produktiivselt ära kasutada.

«Autotootjaid kistakse kahes eri suunas korraga: ühest küljest tuleb tagada kõik nõutavad ühilduvused, teisest küljest vähendada häirivaid tegureid,» on Owens nõutu.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles