BMW toob seeriatootmisse kaks hübriidmootoriga sõidukit

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: BMW

United Motors teatas, et BMW toob veel sel aastal seeriatootmisse oma esimesed hübriidmootoriga luksussõidukid: ActiveHybrid 7 ja ActiveHybrid X6.

BMW ja MINI sõidukite esindaja AS United Motorsi müügijuht Alari Kolk ütles, et BMW luksusklassi uudismudelid näitavad hübriidtehnoloogia jõudmist uude ajajärku.

«Esimeste elektri- ja bensiinimootoriga kombineeritud BMW hübriidautode jõudmine seeriatootmisse tähendab, et kvaliteetautode segmendis on algamas jõuline üleminek säästvamate tehnoloogiate kasutuselevõtule,» rääkis ta.

Elektrimootori ja V8 topeltturbo bensiinimootoriga varustatud ActiveHybrid 7 võimsuseks 342 kW. Kiirendus 0-100 saavutatakse 4,9 sekundiga, keskmine kütusekulu on 9,4 liitrit ja CO2 näit 219 g/km.

ActiveHybrid X6 tuleb turule esimese kupeemaasturina, millel täishübriidmootor. See tähendab, et auto on võimeline sõitma ka ainult elektrimootoriga – seda kiiruseni kuni 60 km/h ja kuni 2,5 km, eraldamata seejuures mitte grammigi C02. Start/stop funktsioon lülitab auto pidurdades või seiskudes mootori automaatselt välja ning taaskäivitab uue pedaalivajutuse korral.

Õrna pedaalipuudutuse puhul liigub hübriid edasi elektrimootori jõul. Ka suurematel kiirustel (üle 65 km/h) lülitub vabaveeremise režiimis sisepõlemismootor välja ja auto liigub elektrimootori abil.

X6 hübriidversiooni V8 topeltturbo bensiinimootori ning elektrimootori kombinatsioon annavad sõiduki võimsuseks 357 kW ja kiirenduseks 0-100 km/h 5,6 sekundit.

Auto keskmine kütusekulu jääb 9,9 liitri juurde ja CO2 heitmed 231 g/km. Hübriidi kütusekulu on seejuures 20 protsenti väiksem kui omaduste poolest võrreldaval bensiinimootoriga mudelil BMW X6 xDrive 5,0i.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles