Proovisõit: ökonoomne musklimees Lexus RX 450h

Lexus RX 450h.

FOTO: Autonet.ee

Eelmise aastatuhande lõpus ehk aastal 1998 tõi Lexus turule esimese luksuliku linnamaasturi RX. Nüüd, kümmekond aastat hiljem jõudis Eestisse uus RX - kevadel sisepõlemismootoriga RX 350 ning äsja hübriid RX 450h.

Lexus RX 450h.

FOTO: Autonet.ee

Lexus RX 450h.

FOTO: Autonet.ee

Lexus RX 450h.

FOTO: Autonet.ee

Lexus RX 450h.

FOTO: Autonet.ee

Lexus RX 450h.

FOTO: Autonet.ee

Uue RXga lisandub mudeli värvivalikusse Quartz White, mida peetakse üsna eriliseks ning seda täie õigusega, kirjutas

Autonet.ee

. Kui varjulisemas paigas ei paista ehk selle kirgas toon nii puhtalt välja, siis päikesepaistel lööb auto täies ilus särama ning lausa kutsub ennast lähemalt imetlema. Testiauto oli just selline, seega võib kõikidele heledate toonide fännidele soovitada see üle vaadata. 

Uus masin on enam-vähem samade proportsioonidega ning kerejoontega kui vana. Siiski, ninaosa sai tänu uutele pikalt esitiibadesse ulatuvatele esituledele, mis hübriidmootoriga modifikatsioonil baseeruvad valgusdioodidel, märgatavalt kaasaegsema väljanägemise.

Tegelikult on Lexuse insenerid uue RXi kallal hoopis enam tööd teinud – kui jätta kõrvale pressiteadete tavapärased liigsed ilustused, siis ikkagi on tegu oma klassi väikseima aerodünaamilise takistusteguriga sõidukiga. Sellest lähtuvalt paigutati näiteks tagumise akna kojamees mitte klaasi allaossa vaid üles, otse spoileri alla. Sarnaseid nõkse leiab veel mitmetelt elementidelt.

Üldiselt aga on uus RX võrreldes vanaga silmale ilusam vaadata. Visates pilgu küljepeeglitesse näeb sealt paistmas kergelt kummis tagumise poritiiva äärt, mis justkui rõhutab fakti, et auto kuulub pigem jõuliste musklimeeste kui kiitsakate anoreksikute kilda.

Viimast kinnitab ka rida tehniliste andmete tabelist: 3,5-liitrise bensiini- ja kahe elektrimootori summa hobujõududesse arvestatuna võrdub 299ga. Kui arvestada masina tühimassi, mis olenevalt varustusastmest küünib kuni 2205 kilogrammini, siis esimese emotsioonina rulluvad silme ette potentsiaalsed röögatud kütusearved. Tegelikult aga kasutatakse sisepõlemismootori juures Atkinsoni tsüklit, mis tagab küll parema ökonoomsuse, kuid seda pöördemomendi arvelt. Siiski ei maksa unustada, et tegu on hübriidiga ning kõikjal kus vajatakse enamat momenti võib arvestada elektrimootorite abiga.

Kokkuvõtlikult saadakse eeskujulikult madal kütusekulu koos arvestatava sooritusvõimega: paigalt sajani kiirenduseks vajatakse 7,8 sekundit, tippkiiruseks öeldakse olevat 200 kilomeetrit tunnis. Linnas peaks RX 450h saama hakkama 6,6 ja maanteel 6,0 liitri bensiiniga saja kilomeetri kohta. Üks tähtis nüanss, mida tänapäeval alati kõikjal ära märgitakse on süsinikdioksiidi emissioon, kõnealusel masinal jääb see kombineeritud tsüklis 148 grammi juurde kilomeetri kohta, ehk siis tavalise keskmise suurusega sõiduauto tasemele.

Muudest parameetritest toogem veel ära pikkuse, laiuse ja kõrguse: 4770, 1885 ja 1685 millimeetrit. Telgede vahe 2740 ühikut. RXi tagavedrustust on võimalik raskemate asjade mugavamaks sissetõstmiseks 30 millimeetri võrra madalamaks lasta. See võimalus on küll vaid lisavarustuses oleva õhkvedrustuse tellijatel. Pagasiruumi mahuks öeldakse tehnilistes andmetes 496 liitrit. Tagumist istmerida võib proportsioonis 40/20/40 alla lasta ning pagasile mõeldud mahtu kuni 1570 liitrini suurendada. Elektrilise roolivõimendiga auto pöörderaadius ulatub 5,7 meetrini. Roolivõimendi on kiirustundlik ning annab juhile igas situatsioonis päris hea tunnetuse auto üle.

Sõitjateruumis on palju tähelepanu suunatud turvalisusele ja mugavusele. Esimestest mainigem ära kümme turvapatja, kusjuures innovaatilisim on ehk juhi kõrvalistuja oma, mis tegelikult kujutab endast kahekambrilisest elementi. Mõte on selles, et justkui kõrvuti avanevad padjad jätavad keskele pilu kuhu inimese nägu paremini ära mahub. Tegu on üsna originaalse lähenemisega, millest võib vabalt saada uus lähiaja suundumus selles valdkonnas.

RXi turvavarustusse kuulub ka kokkupõrkeid ennetav Pre Crash Safety System, mis suudab õnnetuse ära hoida või vähemalt selle tagajärgi oluliselt minimeerida. Õnneks ei tekkinud juhust seda kasutada. Veel üheks väga oodatud lahenduseks, mis kuulub kindlasti ühtviisi nii turva- kui ka mugavusvarustuse alla, on Head Up Display, mis kuvab juhi ette tuuleklaasile mitmeid tarvilikke näite. Enam ei pea pilku teelt pöörama - uskumatult mugav vidin, millega harjub kiiresti ning pärast on tükk tegemist, et tagasi harjuda. Tagurdamisel kuvatakse keskkonsoolil olevale ekraanile pagasiruumi luuki integreeritud kaamerast tulev pilt. Parkimisandurid asuvad nii ees kui taga.

Kõiksugu tipptehnoloogiat on uus RX nõnda täis, et kõige üles lugemisel pole mingit mõtet – kel huvi, võib ise asja lähemalt uurima minna.

Mugavus on aga kõnealuses sõidukis hoopis omaette teema. Alustada tuleb siis sellest, et sõitjateruum on ülimalt vaikne. See omakorda aga võimaldab võtta kasutusele väga kvaliteetse kõlaga audiosüsteemi. Mark Levinson on juba pikki aastaid olnud Lexuse partneriks multimeediasüsteemide alal ning RXi jaoks väljatöötatud 15 kõlariga Premium Surround 7.1 on tõepoolest erakordselt hea näide puhtast kõlast. Kui sellele veel liita pehmed, ventileeritavad istmed ja sujuv kulgemine, siis mida ühelt autolt veel oodata oskakski.

Hübriid RXi üheks omapäraks on madalatel kiirustel elektrimootorite kasutamine. Lisaks kütuse kokkuhoiule on sel loomulikult ka teine efekt: vaikus. Siinkohal tuleb tõdeda, et parklates või mujal kohtades kus liigub palju jalakäijaid tasuks selle autoga olla ääretult ettevaatlik – tavaliselt tekitavad autod ju müra ning inimesed on sellega ära harjunud. Sai kogetud mitmeid olukordi, kus äärepealt oleks autole ette astutud.

RX 450h sõiduomadused on aga nagu kõik muugi selle auto juures tipptasemel. Järsul kiirendusel kostab sõitjateruumi mitte möirgamine vaid vaikne nurrumine, linnas sõites saab vahel vaid kütusekulu indikaatorit vaadates aru, kas sisepõlemismootor töötab või ei. Aktiivvedrustus suudab tasandada üle keskmise muhkliku tee ning paneb sõitjad unustama meie tee-ehituse kvaliteedi.

Kummalisel kombel tuntus, et kruusateel on RX veelgi parem, kui asfaldil. Olgem ausad, kuigi crossover, on see siiski loodud eeskätt kõval pinnasel liikuma, kuid ka maal pole karta, et sellega hätta võiks jääda.

Loomulikult leiab RXi küljest ka selliseid seadmeid, millega harjumine tavapärasest rohkem aega nõuab. Üheks selliseks on adaptiivne püsikiirusehoidja, autoderea ühtlasel kulgemisel kindlasti asendamatu abiline, kuid kui satub ette üks eriti aeglane sõiduk siis … Õnneks on võimalik see välja lülitada.

Lexus pakub uue RX 450h ostjatele tehasegarantiid kolm aastat või läbisõiduni 100 000 kilomeetrit. Lisaks võib 11 600 krooni eest osta täiendavalt veel kaheaastase garantii. Hübriidmootori komponentidele pakutakse aga kohe garantiiks viis aastat.

Lexus RX450h hinnad algavad 899 900 kroonist.

Tagasi üles