AvtoVAZ ja KAMAZ panevad leivad ühte kappi

Mari Kamps
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lada Kalina tootmisliin AvtoVAZi tehases.
Lada Kalina tootmisliin AvtoVAZi tehases. Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Venemaa autotööstust ootavad ees suured muudatused, kuna riiklik ettevõte Rostehnologii otsustas liita AvtoVAZi ja KAMAZi üheks holdingfirmaks.


Ajalehe Kommersant väitel pärineb idee AvtoVAZi peadirektorilt Boris Aljošinilt, kuid uue ettevõtte juhiks saab KAMAZi praegune direktor Sergei Kogogin.

AvtoVAZi peadirektor Boris Aljošin lahkub üldse autotehasest, väidab Kommersant.

Rostehnologii juht Sergei Tšemezov rääkis selle aasta mais, et firma hakkab oma varasid liitma tegevusvaldkondade kaupa. Esimesena võeti seega ette autotööstus.

Riigifirmale Rostehnologii kuulub praegu 25 protsenti AvtoVAZist, 37,8 protsenti KAMAZist ja 30 protsenti Avtodizelist, mis on seotud Oleg Deripaskale kuuluva GAZ Groupiga. Interfaxi väitel moodustatakse uus holdingfirma just nende varade baasil.

Oma allikatele ja mõlema firma aktsionäride juttudele tuginedes kirjutab ka Interfax, et Aljošin lahkub AvtoVAZist lähiajal ja Kogoginist saab direktorite nõukogu esimees.

Ühe allika väitel lõpeb Aljošini tööleping oktoobris ära ja seda lihtsalt ei uuendata. Teise allika sõnul jätkab AvtoVAZi senine juht karjääri riikliku korporatsiooni ridades, vahendas Interfax.

Väljaanne Vremja novostei kirjutab aga, et Aljošin jäb AvtoVAZi, kuid uue struktuuri etteotsa ei asu. Kogoginile tehti ettepanek hakata juhtima uut holdingfirma, kuid ta oli väidetavalt keeldunud, kirjutab ajaleht.

Analüütik Mihhail Pak rääkis ajalehele Vedomosti, et kahtleb taolise holdingfirma loomise mõttekuses. Tema arvates peaksid Ropstehnologii ja AvtoVAZi juhid võtma operatiivselt vastu otsuseid äritegevuse tõhustamise kohta, kuid veel ühe administratiivse struktuuri loomine pigem pidurdab kogu protsessi.

Pak on veendunud, et mingit sünergiat ei teki, kuna tegemist on kahe täiesti erineva autotööstusega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles