Airbus: tulevik on hiigellennukite päralt

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airbus A380.
Airbus A380. Foto: Air France

Airbusi maailmaturu prognoosi kohaselt valmistatakse 2009-2028 ligi 25 000 uut reisi- ja kaubalennukit 33,2 triljoni krooni väärtuses, rohkem kui 1700 neist üle 400 istekohaga.

Kõige suurem nõudlus reisilennukite järele tuleb Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna ning tärkava turumajandusega riikide turgude lennufirmadelt, kirjutas ettevõte.

Hiina Rahvavabariiki ja Indiat hõlmav piirkond moodustab kogunõudlusest 31 protsenti, millele järgnevad Euroopa (25 protsenti) ja Põhja-Ameerika (23 protsenti).

Riigisiseste reisijateveoteenuste turul on järgneval 20 aastal kiireim kasv Indias (10 protsenti) ja Hiinas (7,9 protsenti), lennuliikluse maht jääb aga suurimaks USAs.

Suurenev nõudlus uute lennukite järele tuleneb tärkava turumajandusega riikidest, kujunevatest lennuvõrgustikest, odavlennufirmade laienemisest ja suurlinnade arvu kasvust, samuti aga nõudlusest ökoloogiliselt tõhusamate lennukite järele.

Kõikides suuruskategooriates läheb mahukamaid lennukeid vaja selleks, et vähendada lennukite ülekoormatust ja võimaldada olemasolevatel marsruutidel reisijate arvu kasvu, seega saavutada vähemaga rohkem.

Airbusi prognoosi kohaselt kasvab nõudlus väga suurte lennukite järele, milles on istmeid rohkem kui 400 inimesele, üle 1700.

Ülisuured lennukid katavad reisi- ja kaubalennukite lendude arvust 19 protsenti ning moodustavad 7 protsenti mõlemat tüüpi lennukite koguarvust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles