IF Kindlustus põlenud autost: tegu on erandiga

Sirje Niitra
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taavi Kiibus
Taavi Kiibus Foto: Erakogu

If Kindlustuse sõidukikahjude osakonna juht Taavi Kiibus tunnistab Tarbija24 antud intervjuus, et põhimõtteliselt võib kindlustus auto remondi ajaks kindlustuskaitse peatada. Vaabo Annuse autopõlengu puhul olevay tegemist erandliku olukorraga.

Kas osade puudusel või mõnel muul põhjusel võib auto seista remondis aastaid?

Tegemist on täiesti erandliku juhtumiga, kus margiesindus ei ole suutnud kolme kuu jooksul vajalikke varuosi tarnida. Konkreetsele küsimusele on väga keeruline vastata, kuna minu praktika jooksul ei ole ükski autoremont aastaid seisnud. Isegi kõige keerulisemate juhtumite puhul ei ole varuosade tarneprobleemide tõttu remont seisnud rohkem kui kuu.

Mille eest omanik nende kuude jooksul kasko- ja liikluskindlustust maksab? Kas neid makseid ei saaks selleks ajaks, kui sõiduk seisab, hoopis peatada?

Põhimõtteliselt on võimalik kindlustuskaitse tõesti peatada. Kui sõiduk liikluses ei osale, siis liikluskindlustus on tõesti võimalik peatada. Kaskokindlustuse puhul peab kaaluma enne peatamist riske, kuna kaskokindlustus katab ka kahjusid, mis ei ole alati seotud sõiduki osalemisega liikluses.

Omanik väidab, et ta poleks pidanud põlengut üldse kustutama. Kas sel juhul, kui sõiduk oleks maha põlenud, oleks talle selle turuväärtus tasutud?

Sõiduki täieliku hävingu korral, kui taastusremont ei ole põhjendatud, hüvitab kindlustus tõesti turuväärtuse. Samas on kliendil ikkagi kohustus teha kõik kahjude vähendamiseks. Kõnealusel juhul klient seda tegi.

Miks ei võiks sellistel keerulistel juhtumitel kindlustusselts sõiduki turuväärtuse ära maksta ja hiljem ise korda tehtud auto maha müüa?

Kindlustuse eesmärk on hüvitada kahjud. Praegusel juhul oli põhjendatud sõiduki taastusremondi maksumuse hüvitamine.

Mis sellest autost nüüd edasi saab?

Praegu teada oleva info järgi on remondifirmale lubatud, et varuosad saabuvad oktoobri alguses ning sõiduki taastusremont lõpetatakse.

Kas klienti, kes on teie juures oma teised sõidukid kindlustanud, ei tasuks hoida?

Meie jaoks on iga klient tähtis ja hoiame kõiki kliente. See juhtum on tõesti väga kahetsusväärne ja erakordne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles