2010: elektriautode aasta

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Chevrolet Volt.
Chevrolet Volt. Foto: AFP / Scanpix

Elektriautodest on viimastel aastatel palju räägitud ning mõned neist, näiteks Tesla Roadster, on ka juba müügil, kuid tavatarbijale mõeldud elektriautod peaksid maailma vallutama hakkama alles sel aastal.


2010 on aasta, mil müüki peaks jõudma General Motorsi elektriauto Chevrolet Volt. Tegelikult ei ole Volt küll puhas elektriauto, sest pärast 60 kilomeetri läbimist hakkab auto bensiinist energiat ammutama, vahendab Tartu Ülikooli teadusportaal 

Novaato

r.

Siiski on tegemist olulise edasiminekuga ning sarnaseid või isegi ainult akudel töötavaid autosid on valmimas ka teistel autotootjatel, kirjutas Popular Science.

Elektriautod ei jäta just kuigi paljusid inimesi ükskõikseks. Rohelise mõtteviisiga inimesed suhtuvad neisse üldiselt väga entusiastlikult, samas on hulganisti ka neid, kes on väga skeptilised.

Ka pidevad viivitused ja tootmise edasilükkamised on elektriautode suhtes umbusku tekitanud, kuid nüüd on ilmselt küll käes aasta, kui autotootjad peavad end tõestama.

General Motors pankrotistus eelmisel aastal ning saab tegevust jätkata vaid restruktureerituna USA massiivsete rahasüstide toel. Volt on nende muutumisvõimelisuse ja tulevikku orienteerituse sümbol ning läbikukkumist ei saa nad endale lubada. GMi teatel on juba 50 000 inimest end Volti ostmiseks järjekorda pannud.

Sel aastal peaks valmima ka Nissan Leaf, mis kasutab edasiliikumiseks vaid akudelt saadavat energiat. Leafi aku on suurem kui Voltil ning võimaldab ühe laadimisega sõita pisut üle 150 kilomeetri. Nissani sõnul on Leafi ostmiseks soovi avaldanud 22 000 inimest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles