Elektriautode akud peavad vastu oodatust paremini

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektritakso
Elektritakso Foto: Sille Annuk

Kui seni polnud Eestis kogemusi elektriautode akude vastupidavusega, siis nüüd on osaliste hinnangul jõutud oodatust parema tulemuseni.

Riikliku elektriautode toetusprogrammi Elmo raames Tartu firma Elektritakso ostutoetusega soetatud esimene takso on läbinud 16 kuuga ligi 100 000 kilomeetrit ning sõiduki aku mahutavus on selle läbisõidu juures vähenenud kõigest kümme protsenti. Pidevalt sõidus olev ja tihti laetav masin lükkab firmajuhi Ermo Kontsoni sõnul ümber levinud müüdi elektriautode lühikesest tööeast. «Testprogramm näitas 95 000 kilomeetrit läbinud sõiduki aku kümneprotsendilist kahanemist, kuid sõidu järgi seda kuidagi ei taju,» ütles ta.

Kui arvestada tavalise pereauto aastaseks läbisõiduks ligikaudu 20 000 kilomeetrit, siis tähendaks see täiselektriauto korral aku ressursi vähenemist viie aasta jooksul umbes kümnendiku võrra.

Kuna elektrisõidukitel on sisepõlemismootori puudumise tõttu tunduvalt vähem kuluvaid detaile, on auto aku vastupidavus tähtsaim näitaja.

Aku kestab garantiiaja

Elektritakso kasutab oma klientide sõidutamiseks kümmet Nissan Leafi. Autod taksofirmale müünud Nissan Nordic Europe’i turundusjuhi Henri Daumi sõnul nendega seni ühtegi märkimisväärset probleemi olnud ei ole ning akud on vastu pidanud oodatust pareminigi.

«Ma ei tea, kust tuleb inimeste hirm, et aku ei pea kaua vastu, aga üldine arvamus on, et kui aku garantii on viis aastat, siis aku peabki vastu viis aastat ja pärast seda tuleb see prügikasti visata,» kommenteeris Daum.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles