Külmal ajal tuleb autoga sõita täispaagiga

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autoomanikud ei hoia kütusepaaki täis.
Autoomanikud ei hoia kütusepaaki täis. Foto: Kalev Lilleorg/Autoleht

Külmade ilmade eel soovitas tanklaketi Statoili mootorikütuste tarne- ja logistikajuht Teedo Melts autojuhtidel talvisel hooajal rohkem sõita täispaagiga.

Melts rääkis, et sõidukisse paigaldatud kütusepaak täpselt samasugune kütuse hoiustamiskoht nagu iga teine ning on avatud temperatuuride kõikumisele. «Kui talvel on väljas -30 kraadi ja maa-alt tulev kütus on nullkraadi lähedal, siis on suur temperatuuride vahe ja tekib kondensvesi,» seletas Melts. Ta märkis, et temperatuuride vahe on täpselt samamoodi olemas ka suvisel ajal, mil tanklates on kütus maa sees teise temperatuuriga.

Kui paak täis tankida, siis kondensvesi Meltsi sõnul füüsiliselt ei teki, aga kui paaki hoida poole peal, siis on vaheruumi piisavalt ja anuma pinnale tekib kondensvesi. «Pigem sõita täispaagiga kui tühja paagiga,» kinnitas Melts. «Kui auto seisab tänaval, siis tankima minnes ei pöörata samuti tähelepanu sellele, et kogunenud lumi ja jää autokere küljest paaki sisse ei pudeneks. Ka see on üks koht, kus vesi paaki tekib,» lisas ta. 

Siseriikliku standardi järgi tuleb talvel ehk täpsemalt 1. detsember kuni 29. veebruar Eestis müüa arktilisse klassi kuuluvat diislikütust, mis tähendab, et hägustumispunkt (hetk, mil tekivad parafiini kristallid – toim) on -16 kraadi ja külmfiltri ummistumispunkt (parafiini kristallide hulk takistab kütusel voolata läbi kütusefiltri – toim) -26 kraadi. Suveperioodil nõutakse külmfiltri ummistumispunkti -5 kraadi juures.

Statoil kasutab arktilist standardit A2, mille järgi hägustumispunkt on -22 ja külmfiltri ummistumispunkt -32. Seesugust diislikütust müüs Statoil enda kinnitusel alates novembrikuu esimesest poolest. 

Meltsi sõnul saab talvise diislikütuse külmumisomadusi tugevdada, kui segada seda veelgi parema kvaliteediga diislikütusega. Autojuhid, kes pikka aega autot ei tangi ega kasuta, võivad jääda hätta siis, kui suure külma ajal seisab paagis veel sügisene diislikütus. Kui hangumine on tekkinud, siis ei saa sellest lahti mitte uut kütust peale tankides, vaid tuleb sõiduk kõrgemal temperatuuril üles soojendada.

Alexela Oili müügijuht Olavi Maaring tõi samuti välja autojuhtide seas levinud müüdi. «Autojuhid arvavad, et kui lisan suvisele diislikütusele talvist kütust peale, siis muudan kütuse külmakindlamaks. Ei, suvises diislikütuses olev parafiin ei kao talvise kütuse lisamisel kuhugi ehk talvine diislikütus ei lahusta parafiini ning külma saabumisel ummistab see kütus filtrid ning võib paagis paksuks minna,» lausus ta.

Nõuandeid, mida teha autoga külmaks valmistudes:

  • Katsu hoida paak täis – nii hoiad ära kondensvee tekke
  • Puhasta kütusepaak
  • Vaheta kütusefilter
  • Kontrolli aku seisukorda
  • Taga õige mootoriõli valik
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles