Mercedese reklaame vaatasid valdavalt robotid

Urho Meister
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus Mercedes C-klass
Uus Mercedes C-klass Foto: ITAR-TASS / Scanpix

Hiljutise Mercedes-Benzi online reklaamikampaania vaatajate hulgas domineerisid mitte inimolendid, vaid automatiseeritud arvutiprogrammid.

Nagu nähtub Financial Timesi valduses olevatest dokumentidest, paigutas tehnoloogiafirma Rocket Fuel reklaamid kogemata pettusega tegelevatele saitidele. Kahtlase liikluse avastas Mercedese poolt palgatud Briti uurimisfirma Telemerty.

Analüüsides Rocket Fueli poolt kolme nädala vältel vahendatud 365 000 reklaami, avastas Telemetry, et 57 protsenti neist «vaatasid» inimestena esinevad automatiseeritud arvutiprogrammid.

Mercedese sõnutsi moodustasid küsitava väärtusega klikid antud kampaaniast tervikuna alla 6 protsendi. Autotootja lisas, et Rocket Fuel on kahtlaste klikkide raha neile tagasi maksnud.

Miski ei viita sellele, nagu oleks Rocket Fuel – mis tegutseb vahendajana reklaamijate ja online kirjastuste vahel – oma kliendi reklaamid teadlikult petiste kätte poetanud. Küll aga sattus küsimärgi alla Rocket Fueli väide nende kodulehel, et «kurikaeladele jäävad alati tühjad pihud».

Petised kasutavad reklaamijate tüssamiseks üha nutikamat tehnoloogiat, rakendades tarkvara, mis matkib veebi lehitsevaid inimesi.

Näiteks avastas Telemetry, et kõik Mercedese reklaame «vaadanud» arvutid kasutasid Linuxit, mis on lauaarvutite puhul haruldane. Küll aga üritati seda fakti varjata, imiteerides populaarseid veebibrausereid, mis töötavad ainult Windowsi või Maciga.

Telemetry jõudis kelmuses kasutatud robotivõrgu jälgi ajades kahe isikuni Suurbritannias, kes «roboteid» oma veebilehekülgedele juhtisid ja reklaamimüügilt raha teenisid.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles