Ford üllitab «rohelist» Explorerit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford Explorer.
Ford Explorer. Foto: SCANPIX

Ford Explorer oli omal ajal beebibuumerite lemmik, mis suuri peresid nelja ratta veoga mööda Ameerika avarusi sõidutas. Nüüd üritab ta arvestada ka keskkonnaga.


Ford lubab, et 2011. aasta Exploreri standard V6 mootor rüüpab praegusest viiendiku võrra vähem kütust.
Kui aga valida variant, mille kapoti all podiseb uus neljasilindriline jõuallikas nimega EcoBoost – mis pidavat olema sama võimas kui V6 – siis olevat kütusekulu võrreldav Explorerist palju pisema Toyota Camryga.

Uus Explorer on umbes sama suur kui eelkäija, kuid veidi kergem. Peamine muutus seisneb aga selles, et auto ei istu enam pikapi raamil, vaid sõiduauto šassiil, mis toob ta maapinnale lähemale.

Seetõttu ei lähe pukseerimine ja maastikusõit enam nii libedalt kui varem.

Blogi Autoextremist.com toimetaja Peter DeLorenzo hinnangul «ei ole 2011. aasta mudelil eelkäijaga praktiliselt midagi ühist».

DeLorenzo ütles, et Ford on uue mudeli pärast «üsna ähmi täis ja peab lausa hinge kinni, oodates, kas ühiskond ikka võtab omaks masina, mis seostub nii otseselt džiibiajastuga ja Detroiti suurushullustusega».

Explorer oli USAs 1990. aastatel kõige populaarsem maastur, mida aastal 2000 müüdi lausa 445 000 tükki – 11 protsenti Fordi kogumüügist.

Möödunud aastaks oli müük aga kukkunud 52 200 peale, mis on kogumüügist 3 protsenti – ameeriklased ei taha enam kütuse eest nii palju välja käia.

Oma kõige pirakama džiibi, V10 mootoriga Excursioni tootmise lõpetas Ford aastal 2005. Ka kaheksa silindriga Explorerit ei tehta enam.

Ford on tunnistanud, et oma kunagist au ja hiilgust Explorer vaevalt enam näha saab. Linnamaasturite ja crossover'ite segmendis on rebimine ülimalt tihe ning mõned analüütikud ennustavad, et uus Explorer hakkab konkureerima hoopis Fordi enda suhteliselt uute crossover'itega, mis kannavad nimesid Flex ja Edge.

«Ega kõige tähtsamad polegi need müüginumbrid,» ütles möödunud nädalal Fordi turundusjuht Jim Farley. «Peaasi, et inimesed näeksid auto väärtust ja ostaksid paremaid, rikkalikuma varustusega versioone.»

Suured maasturid vallutasid USA 1980. aastate alguses ja valgusid sealt ka kõikjale mujale. Inimestele meeldis, et sõidukis oli palju ruumi ja teeolud polnud takistuseks – samuti peeti selliseid masinaid teistest turvalisemaks.

Samas aga on selliseid sõidukeid lisaks liigsele kütusekulistamisele süüdistatud just liiklussurmade arvu kasvatamises USA teedel, kuna kogukad ja rasked masinad kujutavad endast jalakäijatele ja väiksematele autodele suuremat ohtu.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles