Mobiilse interneti liiklus kasvab sel aastal koguni 59 protsenti

Telefonipood Indias, maailma üks suurimaid mobiiliturge saab detsembris endale 4G ühenduse

FOTO: INDRANIL MUKHERJEE/AFP

Mobiilse interneti liikluse mahuks kujuneb sel aastal globaalselt 52 miljonit terabaiti, mis on 59 protsenti suurem näitaja kui aastal 2014, ennustab maailma juhtiv IT-uuringute ja nõustamisettevõte Gartner.

Gartneri hinnangul jätkub mobiilse interneti kiire kasv kuni aastani 2018, mil see jõuab mahuni 173 miljonit terabaiti. Sestap soovitavad analüütikud mobiilsideoperaatoreil mõtelda ümber oma andmesidelahendused ja need klientide soovidele vastavaks muuta.

«Mobiilside liiklus kasvab hüppeliselt kogu maailmas, kolmekordistudes aastal 2018,» ütles Gartneri uuringudirektor Jessica Ekholm.

Gartner tugineb oma ennustuses kolmandas kvartalis läbiviidud uuringule, kus 100 USA ja 1000 Saksmaa nutitelefoni kasutajalt uuriti nende rakenduste kasutamise harjumusi. Tulemused näitasid muu hulgas, et Saksamaa kasutajad on võrreldes USA elanikega palju enam kinni mobiilse interneti mahupiirangute taga ning tarbivad seetõttu vaevalt mobiilsete võrkude kaudu suuri internetimahtusid ja vaatavad näiteks videoid.

Kui nutiseadmete kasutajatelt küsiti, kas nad asuksid mõnda rakendust alla laadima või videot vaatama vaba WiFi võrgu levisse jõudes, vastas jaatavalt 54 protsenti sakslastest ja  43 protsenti ameeriklastest.

Kui praegu moodustab videovaatamisele kuluv internetimaht 50 protsenti kogu mahust, siis aastal 2018 saab see näitaja olema Gartneri hinnangul 60. Uuring näitas ka, et lastega pered juhivad selgelt mobiilside vahendusel videovaatamise statistikat ning ühtlasi olid sellised pered kõige vähem mures valitud internetipaketi pärast. Gartneri hinnangul peaks see operaatoreid veelgi julgustama looma pakette, kus pereliikmed saavad omavahel internetimahtusid jagada.

Tulemused näitasid ka, et üha enam kasutatakse Youtube’i  pikemaajaliseks videovaatamiseks, mitte lihtsalt lühiklippidega tutvumiseks.

«Seega on mobiilsideoperaatorite jaoks pikaajalise tulu kasvu tagamiseks võtmetähtsusega see,  kui edukalt nad suudavad turustada ja müüa kalleid suuremahulisi või piiranguteta pakette,» arvab Ekholm. «Kui tarbija on proovinud suuremahulist paketti, muutuvad  ta harjumused märgatavalt, ning see loob võimalused pikaajaliseks tuluteenimiseks.»

Tagasi üles