Pakasega tekivad sõidukitel mitmed probleemid

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Külmakraadide saabudes võib nii mõnigi autojuht hommikul hädas olla sõiduki käivitamisega, kuna pakase tõttu on autoaku tühjaks saanud. Sellisele probleemile on lähipäevil lahendust pakkunud just autoteeninduse firmad.

Tartus tegutsev Atlante autoteenindus OÜ autode müügi- ja rendijuht Romer Grünberg kinnitas, et seoses külmakraadide tulekuga on lähipäevil autoteeninduse poole pöördunud rohkem inimesi kui varasemalt, päevas ligikaudu 10-15 inimest rohkem.

«Põhilised mured on need, et autoakud saavad külmaga tühjaks ja eelsüüteküünal, mida kasutatakse diiselmootorite käivitamise lihtsustamiseks, lakkab samuti töötamast,» lausus Grünberg. Tema sõnul domineerivad pigem auto käivitamisprobleemid ja peamised probleemid on külmal ajal siiski diiselautodega.

«Sellised käivitumisprobleemid on külmaga kohati paratamatud, aga põhiline on see, et inimesed hoiaksid oma autoakud täis ja teaksid, et neil on akud korras ja kütus paagis korralik, sest siis on kindel, et hommikul läheb auto tööle minnes ka käima,» selgitas Grünberg.

Ta soovitas autoomanikel enne talve üldine hooldus ära teha, mis samuti ennetaks külmaga tekkivaid probleeme. «Külm autot ju päris ära ei lõhu, seega meie juurde ei ole selliste muredega pöördutud, kus sõidukil jookseksid kütteõlid välja, pigem juhtus see aastaid tagasi vanemate autodega,» lausus Grünberg.

Kose Autoteenindusest kinnitati samuti, et külmakraadidega on nende klientide arv suurenenud ja eilse päevaga oli pea 20 klienti rohkem möödunud nädalatel. Peamiselt on autojuhtidel raskusi tekkinud sõiduki käivitamisel, kus ilmneb, et aku on tühjaks saanud või vajavad autofiltrid vahetust.

Hiteh autoteenindus OÜ Kadaka tegevjuht Raul Põdersalu sõnas, et Mustamäe töökojas seoses temperatuuri langusega klientide arv suurenenud ei ole. «Küll aga on oluliselt suurenenud liiklusõnnetusse sattunud autode hulk ja seega on oodata, et lähiajal hakkavad päris pikad järjekorrad tekkima, just eelkõige keretöödel,» sõnas Põdersalu. Ta lisas, et õnnetusse sattunud autosid on hetkel võrreldes detsembriga kaks kuni kolm korda rohkem.

«Sellisega murega, et aku on külma tõttu tühjaks läinud, ei ole meie poole pöördutud rohkem kui tavaliselt. Kuigi esimeste külmade tulekuga tekivad alati järjekorrad, siis sellel aastal polegi seda massiliselt täheldanud,» märkis Põdersalu.

Varasematel aastatel on juhtunud, et autojuhid sõidavad suvise diiselkütusega, kuid sel aastal ei ole Hiteh autoteenindus ka seda avastanud. «Müüakse spetsiaalseid kütuselisandeid, mida saab vastavalt kütuselisandi juhendile paaki panna ja mis ühtlasi langetab oluliselt kütuse hangumise temperatuuri,» soovitas Põdersalu.

«Kui inimesed sõitu alustavad, siis ikkagi peaks autoklaasid korralikult lumest puhtaks tegema. Samuti tasuks sõita täispaagiga, kus on piisavalt kütust, kuna see vähendab niiskusega seonduvaid probleeme, mis paaki tekivad ja teine asi, kui autot on vaja soojendada, siis on ka selleks piisavalt kütust,» soovitas Põdersalu autojuhtidel silmas pidada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles