Eestlaste pakirobot jääb põhjamaises lumemöllus hätta

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starship
Starship Foto: Starship

Eestis praegu valitsev lumemöll on löönud uppi kogu meie igapäevaliiklemise, ent on samas ideaalne aeg maailmas laineid lööva eestlaste Starshipi pakiveoroboti testimiseks tingimustes, milles tegutsemiseks see mõeldud pole.

«Jah, kasutame hetkel küll ära neid ilmaolusid, et testida erinevate tehniliste lahenduste toimimist. Üldiselt läheb hästi,» tõdes Starship Technologies tegevjuht Ahti Heinla Postimehele.

Heinla tunnistas, et pakiveoahela nö viimase miili teenindajaks mõeldud robot pole küll kindlasti mõeldud suurte lumekuhjade jaoks, ning Eesti talv ei ole sellepärast ka äriliselt ettevõtte esimene sihtturg.

«Küll aga on see praegu hea võimalus testida roboti võimete piire tema jaoks ekstreemtingimustes, kuhu ta mõeldud pole ning kus ta ka alati hästi hakkama ei saa. Toode pole meil ka veel päris valmis ning teeme pidevalt täiendusi, et tema võimete piire avardada – kunagi vast ka sinnani, et praegustes lumeoludes alati toimiks!» ütles Heinla.

Üheksa kaameraga seadeldis on küll mõeldud väiksemate kandamite vedamiseks kõnniteedel ning esimesteks sihtturgudeks on valitud Suurbritannia ja USA.  Roboti mõtteks on pakkuda viimase kümne kilomeetri kohalevedu. Kaupa mahub roboti kehas asuvasse pakiruumi umbes kümme kilo.

Pole teada, kas robot saab hakkama pakiveoga ööpimeduses.

Sihtpunkti jõudes saab robotit avada spetsiaalse mobiilirakenduse abil. Sõltuvalt vaheladu ja pakisaajat lahutavast vahemaast võiks robot seega tunnis teha 1–6 reisi.

NB! Selle rubriigi valmimist toetab Telia
NB! Rubriiki toetab Telia
NB! See rubriik valmib koostöös Teliaga
NB! Autori tööd toetab Telia

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles