Uurimise all olev Renault uuendab 700 000 sõiduki emissioonitarkvara

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Captur
Renault Captur Foto: WhatCar?

Prantsuse võimude uurimise all olev autotootja Renault plaanib 700 000 sõidukile teha emissioonitarkvara uuenduse, et vähendada lämmastikoksiidide saastenäitajaid, kirjutab Bloomberg.

Lisaks kutsub ettevõte tagasi 15 800 diiselmootoriga linnamaasturit Captur, et testida, kas mudeli heitgaasikogused vastavad lubatud normidele.

Renault eitab ametlikult, et oleks sarnaselt Volkswagenile oma diiselmootoriga autode emissiooninäitajaid tarkvara abil võltsinud.

«Me ei peta, meie näitajad on normide piirides ning me ei ürita tarbijaid ninapidi vedada,» ütles ajakirjanikele Renault´ kõneisik Thierry Bollore.

Prantsusmaa ajaleht Les Echos teatas eelmisel laupäeval, et Renault´, Ford ning Mercedes-Benz on sattunud riigi vastavate ametkondade uurimise alla, kuna autotootjate mõnede diiselmootoriga mudelite reaalne NOx väljalaske tase ületab mitmekordselt laboris näidatud tulemusi. Ajalehe andmetel olid näiteks Renault´ Capture´i ja MiniVani näitajad selgelt üle lubatud taseme.

«Me nõustume, et meie olukord ei ole rahuldav,» tunnistas Bollore. «Me oleme esimesed, kes tunnistavad, et meil on palju arenguruumi.»

Renault´ käib täpsema uuendusteplaani välja märtsikuus ning hakkab suve lõpus pakkuma klientidele, keda probleem puudutab, vabatahtlikke mootoriülevaatusi.

Praeguste tootmistasemete juures tähendab see, et tarkvarauuendus ootab umbes 700 000 sõidukit. Autotootja sõnul saab seda läbi viia ka korraliste hooldustööde nagu õlivahetus tegemise ajal.

Pärast eelmisel aastal lahvatanud Volkswageni skandaali on mitmete riikide võimud võtnud autotootjate väidetavad heitgaasinäitajad erilise kontrolli alla.

Volkswageni emissiooniskandaal sai alguse eelmise aasta teisel poolel, mil autotootja oli sunnitud tunnistama, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA, kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles