Hea lapse kolmas nimi

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Pm

C-Zero on Citroëni äsja tootmisliinile jõudnud versioon autost, mida me Mitsubishi i-MIEVi ja Peugeot iOni nime all juba tunneme. Kõigest 3,48 meetri pikkust, aga üllatavalt ruumikat autot liigutab edasi 47-kilovatine (ehk 64-hobujõuline) elektrimootor, mille liitiumioonakud suudavad salvestada 16 kilovatt-tunni jagu energiat. Selle särtsuga vurab C-Zero maha 130–160 kilomeetrit.


C-Zero akude laadimiseks kodusest seinakontaktist kulub ümmarguselt kuus tundi, laadimisjaamas seevastu saab hakkama poole tunniga. Tippkiirus on 130 kilomeetrit tunnis ja sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutamiseks kulub igavikuna näivad 15 sekundit, aga tuleb meeles pidada, et kiirenduse algus on üllatavalt jõuline.

Nagu Prantsuse autodel ikka, on ka C-Zerol üsna korralik mugavusvarustus: loomulikult roolivõimendi, elektriaknad, kliimaseade, koguni kuus turvapatja ja stabiilsuskontroll.
Veidi ruumi on jäänud ka pakiruumile – see mahutab napid 166 liitrit, aga vähemalt igapäevased poeskäigud peaks tehtud saama.

Uus Kia Picanto tuleb kevadel

Plekist ja plastist uue põlvkonna Kia Picanto valmib alles märtsikuiseks Genfi autonäituseks, aga sel nädalal avaldas firma väikeautost esimesed eskiisid. Disainerite lähteülesanne oli anda autole silmatorkav välisilme, mis kõneleks küpsusest, soliidsusest ja hinnalisusest.

Eskiiside põhjal võib öelda, et hiljuti mudelite Sportage ja Optima eest disainiauhinnaga pärjatud kujustajad on ülesandega hästi hakkama saadud, aga kinnituse peab andma tõeline, plekist-plastist auto. Eks kevadel näeme.

Honda saab uue esinumbri
Kui seni võis Honda eriti sportlikke mudeleid reetva tähisega uhkeldada ufolik Civic, siis edaspidi hakkab seda embleemi kandma hübriidmootoriga CR-Z (pildil). Ehkki auto täpseid andmeid hoiab Honda mõistetava kiivusega vaka all, on siiski teada, et CR-Z Type R saab kapoti alla uhiuue neljasilindrilise turbomootori, millele elektrimootor vajadusel jõudu juurde annab. Väidetavalt hakatakse autot tootma kahes versioonis: tavamudelil on võimsust 160, kallimal-jõulisemal 200 hobujõudu. Millal uus taskurakett müügile jõuab, pole veel teada.

Chrysleri tankilik lipulaev saab uue kuue

Chrysleri au ja uhkus, mudel 300/300C, mis meenutab moodsat tanki, saab kevadeks palju kergema ja hoogsama väljanägemise. Kerekuju peamised iseärasused pole kuhugi kadunud; auto on endiselt äratuntav, aga kõiki detaile on hoolikalt viimistletud, näiteks tuuleklaas on uuel mudelil rohkem längus. Päris uued on iluvõre ja LED-tuled esilaternates. Ja nagu ikka: interjöörimaterjalid olla kallimad-paremad-mõnusamad ja müraisolatsioon eeskujulik. Üle käidi ka auto mootor, vedrustus ja käigukastid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles