Eestlased ostsid jaanuaris 7 miljoni eest mobiile

Nutitelefonid

FOTO: TAIRO LUTTER/PM/SCANPIX BALTICS

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology andmeil kulutasid eestlased jaanuarikuus mobiiltelefonide ostuks 6,8 miljonit eurot, mis tähendab aastatagsusega võrreldes poolemiljonist kasvu.

Kokku müüdi Eestis jaanuaris 27 300 mobiiltelefoni, millest 21 400 on nutitelefonid. Nuti- ja mobiiltelefonide jaeturg kokku näitas jaanuaris GfK statistika alusel tükilise müügi vähenemist ning seda nuppudega mobiiltelefonide müügi vähenemise arvelt. Eelmise aasta jaanuaris müüdi Eestis kokku 30 100 mobiiltelefoni. Seega vähenes üldmüük aasta esimeste kuude võrdluses 10 protsenti.

73 protsenti müüdud mobiilidest olid 4G-toega ning aastaga on kaks korda tõusnud rohkem kui 8,5-megapikslise kaameraga telefonide müük. Kõige populaarsemaks ekraani suuruseks paistab GfK andmetel jätkuvalt olevat 4,5-5 tolli – sellise ekraani diagonaaliga telefonid moodustavad stabiilselt 46 protsenti kõigist jaemüügiturul müüdud telefonidest

«Kindlasti on 4G võimekusega telefonide võidukäik tervitatav, sest sellise telefoni omanik saab võtta oma operaatori 4G võrgu pakutavatest kiirustest maksimumi,» märkis Tele2 müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema ja lisas, et aasta tagasi oli vaid iga teine Eesti jaemüügiturul müüdud telefon 4G toega.

Tahvelarvuteid müüdi jaanuarikuus jaeturul GfK andmete järgi 3650 tükki kogumaksumusega ligi miljon eurot. Telefonide keskmine müügihind jaeturul oli 2016. aasta jaanuaris 260 eurot ja tahvelarvuti puhul 271 eurot.

Tahvelarvuti jaemüük käesoleva aasta jaanuarikuus kogu Eestis  26 protsendi  võrra. Erandiks oli Elisa, kes suutis langeval turul tahvlimüüki jaanuaris ühe protsendi võrra hoopis kasvatada. Eesti elanike eelistatud Lenovo ja Samsungi kõrval müüb Elisa edukalt ka Huawei tahvelarvuteid.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul  suudabki Elisa tahvlimüügis ülejäänud turust vastassuunas ujuda, sest on toonud valikusse hea kvaliteedi ja hinna suhtega Huawei tooted.

«Täna on tahvelarvutite müügis näha trendi, kus peresse soetatakse juba teine ja kolmaski tahvelarvuti ning neid seadmeid soovitakse soetada juba oluliselt soodsama hinnaga,» tõi Hiiepuu välja tahvlimüügi viimase aja trendi.

Esikolmikusse jõudsid jaanuaris tahvlimudelitest Huawei MediaPad T1, Samsung Galaxy Tab ning Lenovo Tab.

Tagasi üles