Aasta rekord: eestlaste loodud testimiskeskkond sai 6-miljonilise investeeringu

Aivar Pau
, tech journalist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Testlio
Testlio Foto: Kuvatõmmis

Kahe eestlasest entusiasti loodud ja nüüdseks nii USAs kui Eestis registreeritud äppide testimiskeskkond Testlio kaasas äsja avaldatud info kohaselt tuntud rahastajatelt 6,25 miljonit USA dollarit (ligi 5,5 miljonit eurot) investeeringuid.

Investorite seas on sellised kuulsad Silicon Valley fondid nagu Altos Ventures ja Vertex Ventures. Kokku on ettevõte tänaseks investeeringuid kogunud 7,25 miljonit dollarit.

Testlio on üleilmne mobiilirakenduste katsetamise lahendus, mis aitab nii suurtel kui väikestel ettevõtetel testida kiirelt ja kvaliteetselt nende äppe ja võtta seejuures enda kanda nii testide planeerimise kui läbiviimise.

Ettevõtte lõid 2012. aastal Kristel Viidik ja Marko Kruustük. Omanäoliseks, kiireks ja põhjalikuks teeb lahenduse see, et testimisprotsessi on kaasatud suur vabatahtlike kogukond. See teeb võimalikuks näiteks väga paljude maailma keelte korrektsuse ja sideoperaatorite võrkudes töötamise kontrolli.

Testlio kasv on olnud märkimisväärne, mullu oli käibe kasvunäitajaks oli näiteks 500 protsenti ning ettevõtmine on jõudnud ammu kasumisse. Uue  investeeringu plaanib ettevõte kaasata nii San Francisco kui Tallinna kontori infrastruktuuri väljaehitamisele.

Oleme kokkuhoidlikud olnud

Marko Kruustüki sõnul on omandatud investeeringute abil plaanis eelkõige suurendada marketingiga tegelevat meeskonda San Franciscos ja leida seal ka suurem kontor. Siiani on jõus ja töös ka ettevõtte algne idee kasutada testimisprotsessis n-ö vabatahtlikke. «Samas teenivad paljud neist täiskoormusel töötates välja ka korraliku kuupalga,» märkis ta Postimehele antud usutluses.

Mis puutub Tallinna kontorisse, siis vajatakse siia enim juurde jätkuvalt tarkvaraarendajaid, tootejuhte ja disainereid. «Põhirõhk on platvormi arendamisel – arendada välja kõik, mida me visioonis ette oleme näinud, ja tagada, et seejuures kvaliteet püsiks.»

Kruustüki sõnul eristab Testliot tavapärasest start-up-ettevõttest enim see, et see loodi kohe algusest peale kasumi teenimise eesmärgil. «Klassikalisele start-up’ile kohaselt otsivad ettevõtted seda, kuidas raha kaasata, ja mõtlevad alles hiljem välja, kuidas raha teenida. Meil oli täpselt vastupidi – oleme väga kokkuhoidlikud olnud, juba poolteist aastat kasumis ja ka korralikus tõusujoones,» märkis Kruustük.

Sellisest seisust tulenevalt ei olnud tema sõnul ka lisainvesteeringute kaasamine üleliia keeruline.

«Töötame täna koos mitme maailma nõudlikuma ettevõttega ning tahame tulevikus muuta ettevõtete arusaamist testimisprotsessist kui tervikust,» ütles Testlio teine asutaja Kristel Viidik. «Kvaliteedi tagamine mängib olulist rolli hea kasutuskogemuse pakkumisel ja ettevõtted vajavad usaldusväärset partnerit selle missiooni täitmisel.»

Viidiku sõnul on ettevõte oma testimishaaret juba laiendamas mobiilirakendustest kaugemale, et vastata paremini klientide muutuvatele vajadustele.

Altos Ventures’i tegevjuht Anthony Lee märkis, et Testlio on näidanud võimet pakkuda klientidele kvaliteetset teenust ning laiendada oma suhtevõrgustikku mõnele maailma tuntuimale kaubamärgile. «See on märk üsna haruldasest kvaliteedist tänapäeva kiirelt arenevas mobiilitööstuses. Tahame aidata Testliol jätkuvalt ettevõttena areneda, et ta saaks keskenduda kasvule kvaliteedi osas järeleandmisi tegemata.»

Käesoleva aasta suuruselt teine investeering Eesti start-up- ettevõttesse on 1,9 miljonit eurot, mille kaasas töövahendusportaal Jobbatical.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles