Skype ei tööta enam - Eesti kulutab 164 000 eurot e-riigi maine sepitsemisele (5)

Aivar Pau
, tech journalist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ID-kaart
ID-kaart Foto: Erik Prozes / Postimees

Eesti on võtnud nõuks võtta jõuliselt ette e-Riigi maine üleilmseks parandamise ning selle alustuseks plaanitakse kulutada 164 000 euro andmist sellele, kes töötaks järgmiseks kolmeks aastaks välja vajaliku sõjaplaani.

Riigi Infosüsteemi Amet kuulutas selleks üleeile välja riigihanke, mis kannab nime «E-Eesti maine edendamise tegevuskava väljatöötamine ja elluviimine aastatel 2017-2019». Tõsi, tegevuskava elluviimist tuleb koordineerida esimesel aastal. Pakkumisi oodatakse ärikonsultantidelt ja PR-büroodelt 6. juunini.

Nagu ka hankedokumentides viidatakse, on väikesest Eestist tulnud seni peamiselt kaks maailmas tuntud või tundust koguvat e-ideed: Skype ja e-residentsus. Oma e-valitsemise tasemelt oleme ÜRO andmeil aga maailma riikide seas teise kümne keskpaigas, ID-kaardi  võimalusi kasutas möödunud aastal vaid 47 protsenti inimestest ning 11 protsenti ei kasuta internetti üldse.

Nüüd loodab riik leida endale partneri, kes aitaks välja töötada kontseptsiooni, mis võimaldaks saavutada maailma tippväljaannete tähelepanu ja sel teel luua eeldused toomaks Eestisse rohkem ettevõtjaid ja investeeringuid.

«Kuvandist sõltub oluliselt, kas ja mil määral tuntakse huvi ja kaalutakse Eestit investeerimiskeskkonna ja koostööpartnerina – kas saame n-ö jala ukse vahele,» seisab hankedokumentides.

Ameti hinnangul on seni e-riigi maine kujunenud peamiselt süsteemse tegevuse ja koordinatsioonita, toetudes suurel määral juhuslikele algatustele ja olukordadele reageerimisele.

Nüüd tahab riik asuda selle kuvandiga tegelema «proaktiivselt ja koordineeritult,  selgema tegevuskava, tõhusama tööjaotuse ja ühise panuse alusel». Muu hulgas tahab riik, et kasutama hakataks ühtseid sõnumeid, kuna praegu olevat eri osapooled «kommunikeerimas e-Eestit väga paljude erinevate, kohati ka ebatäpsete sõnumitega». 

PR-tegevuste sihtriikide valikus on hetkeseisuga Põhjamaad, Saksamaa, Suurbritannia, Jaapan, Singapur ja USA.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles