Advokaadid muutuvad üha virtuaalsemaks - Eestis valmis taas üks e-õigusbüroo

Avokaado.ee veeb

FOTO: Kuvatõmmis

Eesti advokaadid on üha enam asumas lihtsamat õigusabi pakkumas e-teenustena ning veebruaris avatud DigiLegali kõrval on nüüd konkurentsi pakkumas uus e-õigusteenus nimega Avokaado.

Asutajate teatel on avokaado.ee on veebipõhine keskkond, mis võimaldab lihtsalt ja kiirelt õigusalaseid dokumente koostada, teiste osapooltega jagada ja kommenteerida, läbirääkimisi pidada, dokumente digiallkirjastada ja turvaliselt säilitada isiklikus iseteeninduskeskkonnas.

Keskkonna tegevjuht ja kaasasutaja Siim Mägi ütles Estonian ICT Week 2016 raames toimunud IT-õiguse konverentsil, et sarnaselt teistele sektoritele liigub ka õigusteenuse valdkonnas fookus teenusepakkujalt kliendile.

«Traditsioonilised advokaadibürood on aasta-aastalt nautinud tõusvaid kasuminumbreid, fookus on liiga kaua olnud büroodel ja nende kasvul. Kuid täna enam ei piisa sellest, et advokaadibürool läheb majanduslikult hästi ja on hinnatud rahvusvaheliste väljaannete poolt,» ütles Mägi.

Kliendid ootavad tema sõnul järjest enamat vähema eest ning keegi ei taha enam maksta kõrget hinda ülekvalifitseeritud tööjõu eest. «Ka õigusabis on võimalik standardiseerida ja süstematiseerida õigusalane know-how. Kombineerides selle kaasaegsete tehnoloogiatega, saame pakkuda kliendile kvaliteeti ja suuremat kiirust hoopis teiste hindadega, kui ollakse seni harjunud,» ütles Mägi.

Mägi märkis, et eraldi teema on õigusabi kättesaadavus. «Kui viimaste uuringute järgi ei ole USA-s 90 protsendile rahvastikust õigusabi kättesaadav, siis Eesti puhul on see number isegi suurem. Me ei peaks kinni hoidma vananenud ja ajale jalgu jäänud töömeetoditest ega kartma kasutada tehnoloogiat. See annab enamatele inimestele võimaluse oma õiguste eest efektiivselt seista,» põhjendas Mägi.

Avokaado.ee kaasasutaja Mariana Hagström tõi välja ka muutuvad harjumused. «Uuringud näitavad, et inimeste tööharjumused on veel enam muutumas ning aastaks 2020 töötab 100 miljonit inimest vabakutselistena või distantsilt ettevõtete heaks, mille uksest nad pole kunagi sisse astunud ning mis võivad asuda üldse hoopis teises riigis.»

Teenuste osutamine muutub tema sõnul järjest enam veebikeskseks ja digitaliseerituks. Uue ajastu töötaja soovib ka oma õigusalaseid küsimusi, mis võivad samaaegselt puudutada mitmete riikide õigussüsteeme, lahendada online’is, kiirelt ja efektiivselt. Ta ei lähe selleks advokaadibüroose.

Veebruaris lõid mitmed juristid sarnase teenusega nimega DigiLegal.

Tagasi üles