BMW X3 xDrive20d: igas asjas veidi parem

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui BMW 2004. aasta jaanuaris uue mudelina X3 turule tõi, sai see algul rahva käest üksjagu sugeda, kirjutab Whatcar.ee.


Hurjutati välimust, mis võrreldes X5-ga tundus paljudele rohmakas ja kole, samuti raputavalt jäika vedrustust ning tehaserehvidega olematut maastikusuutlikkust.

Top Geari sõiduproovi kokkuvõttes mindi isegi nii kaugele, et kaheldi X3 ostjate terves mõistuses. Kuid hoolimata ohjeldamatust kriitikast, osutus mudel vägagi menukaks müügiartikliks, võites tarbijate usalduse muuhulgas ka suurepärase vastupidavuse ja madalate ülalpidamiskuludega.

Igas asjas natuke parem

2010. aasta novembris esitletud uus mudelipõlvkond ületab eelkäijat sisuliselt kõiges. Heameel on tõdeda, et kõik auto juures toimunud muudatused on tehtud õiges suunas ja tulemuseks on ei vähem ega rohkem, kui hetkeetalon kallimate linnamaasturite seas.

Autotööstuse trendidele omaselt on X3 mõõtudelt suuremaks kasvanud, olles nüüd praktiliselt sama suur, kui esimese põlvkonna X5.

Gabariitidest olulisemgi on aga seik, et sisuliselt kogu lisandunud kabiiniruum on läinud sinna, kuhu seda kõige rohkem tarvis oli – tagaistujate jalaruumi suurendamiseks. Erinevalt eelkäijast ei tohiks seal kitsikuse üle kurta ka keskmisest pikemat kasvu reisijad.

Kapoti all

Mootorivalik, mis kindlasti aja jooksul täieneb, koosneb kahest otto- ning kahest diiseljõuallikast. Võimsust pakutakse vahemikus 135-225 kW.

Ainuke neljasilindriline valikus on varasemastki tuttav 2-liitrine diiselmootor, mis edasiarenduse tulemusena kiirendab nullist sajani 8,5 sekundiga, tarbides samas keskmiselt vaid 5,6 liitrit kütust saja kilomeetri kota.

Proovisõiduautol näitaski kompuuter talvisel maanteel 5-6 liitrist kütusekulu, mis ju pea olematu läbisõiduga masina kohta on väga hea tulemus.

Automaatkäigukasti valides saate suurematelt mudelitelt tuttava joystick’i-laadse käiguvalitsa koos põhja all toimetava 8 käiguga. Muuseas, seesama väike diiselmootor on ka ainuke, mida soovi korral saab komplekteerida manuaalkäigukastiga.

Nägus kujundus

Välimuse osas on uue mudeli paralleelid suure venna X5-ga lihtsasti hoomatavad, seda eriti tagaosas. Kas just inetust pardipojast uhke luik on saanud, aga kahtlemata on uus X3 silmale meeldiv vaadata.

Huvitava uuendusena on katuse pikireelingud «maadligi» surutud, mida BMW margi juures ma varem tähele pannud pole. Kuhugi pole loomulikult kadunud ka BMW üks tuntumaid välistunnuseid – esitulede rõngad, mis uuel mudelil säravad efektselt LED-ide valguses.

Interjööris toimunud muutused on ehk välimistest suuremadki. Rool ja kogu armatuurlaud meenutab vägagi uut 5-seeriat, standardvarustusse on lisandunud iDrive koos 6,5 tollise ekraaniga ning pakutavate materjalide valik teeks au igale premium klassi sõidukile. Lisaks on kabiinis vaiksem, eriti on vaeva nähtud diiselmootori müra summutamiseks.

Baasvarustus on üllatavalt ammendav, sisaldades lisaks paljule muule ka vihmaandurit, kahetsoonilist kliimaseadet ja püsikiirushoidjat. Lisavarustuse loetelu piiridest ülejäävat kasutatakse aga vaid ulmefilmides.

Märgin siinkohal ära veel paar auto tagaosaga seotud uuendust. Esiteks on tagaklaasisoojenduse traadid asetatud mitte traditsiooniliselt sirgelt ühest servast teise,  vaid kaarekujuliselt, järgides klaasipuhastaja liikumisteed.

Teiseks on pagasiruumi põhjaplaadi alumine külg kaetud libisemisvastase materjaliga ja seda plaati saab kasutada nii või naapidi. Ehk piisab plaat ringi pöörata, kui enam ei pea muretsema raskemate esemete nihkumise pärast sõidu ajal. Nutikad pisiasjad, kas pole?

Rooli taga

Nagu eespool öeldud, oli esimese põlvkonna X3 perfektse ja sportliku juhitavusega, mis aga tingis ebamugavuse teekonarustel ja paljudel võis ostutehingu sooritamine selle puuduse taha jäädagi.

Selle murega huvilised - rutake nüüd kõik BMW esindusse tagasi! Uus mudel ei ole rooli täpsuses grammivõrdki kehvem, kuid ületab sealjuures Eestimaa kõrvalteede auklik-muhklikud teekatted soliidselt ning pehmelt.

Sealjuures meenutas 18 tollistel ratastel veerenud prooviauto reguleeritav vedrustus vana mudelit küll Sport asendis, kuid õnneks kuulub valikusse ka seade Normal, mida valides häiriv raputamine kaob.

BMW esindaja sõnul on Normal ka tavaseade autodele, mille varustusnimekirjast puudub nimetatud dünaamiline vedrustus.

Libedates oludes liigeldes tundus mulle, et ka stabiilsus- ja veojõukontrollid on häälestatud vanast mudelist pisut erinevalt. Uuel  toimetavad need süsteemid kuidagi pehmemalt ning diskreetsemalt ega sekku rattaid pidurdades kuigi jõuliselt.

Talvenautlejatele teeb ühtlasi rõõmu ka suurenenud kliirens, mis nüüd on 21 sentimeetrit eelkäija 20 sentimeetri vastu.

Loomulikult pole X3-ga mõtet off-road võistlustele trügida, kuid korraliku talverehviga ei jää ka praegustes lumeoludes mitte kusagil hätta. Kui vaid mõistuse häält kuulata.

Kokkuvõtteks

Mulle tundub, et seesama 2-liitrine diisel koos automaatkäigukastiga ongi parim valik X3 mudeliperekonnast. Väljapaistvad jõudluse ning kütusekulu numbrid koos hea baasvarustuse ning -hinnaga muudavad selle tõenäoliselt ka ostjate seas populaarseimaks.

Poliitiliselt korrektne oleks tuua välja uue mudeli miinuseid ja kui millestki muust poleks kinni hakata, siis üldjuhul saab selle klassi sõidukite puhul alati nuriseda vähemalt nende maksumuse üle. Siiski teen ma X3 puhul erandi.

Loomulikult on lihtne baasvarustusele 10-15 tuhande euro eest lisasid juurde panna ning auto hind püüdmatutesse kõrgustesse ajada, kuid tõsiasi on see, et uus BMW on ka standardis üsna hästi varustatud, sõidab mugavalt, mahutab piisavalt, läheb hästi edasi, võtab vähe kütust ning näeb täitsa hea välja.

Lisaks jõuab iga autohuviline erinevaid marke võrreldes lihtsa järelduseni, et kõik konkurendid maksavad umbes samapalju. Kuna X3 ületab neid minu silmis pea igas elemendis, siis milleks nuriseda?
 

Meeldib: Välimus, salong, lisandunud jalaruum tagaistmel, 2-liitrine diiselmootor, mugavus

Ei meeldi: ???
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles