Taksofirmade esindaja: Uber hakkab oma tõelist palet näitama (2)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
19. aprillil avaldasid taksojuhid riigikogu ees jagamismajanduse vastu meelt.
19. aprillil avaldasid taksojuhid riigikogu ees jagamismajanduse vastu meelt. Foto: Sander Ilvest

Uberi otsus hakata tänasest pakkuma veerandi võrra soodsamat hinda ei pruugi anda soovitud klientide kasvu anda, hindab taksoettevõtjate esindaja Mart Palm. Samas märgib ta, et sellega hakkab Uberi nüüd ka Eestis oma tõelist palet näitama.

«Eks Uber vaikselt kinnitab kanda Eestis ka ja hakkab oma tõelist palet näitama,» kommenteeris Sõbra Takso juht ja taksoettevõtjate liidu juhatuse liige Mart Palm Uberi otsust alustada tänasest Eestis hinnadumpinguga. 

Nimelt andis üleilmne sõidujagamise platvorm täna teada, et alandab Eestis sõitude hinda veerandi võrra. «Peamine eesmärk on teha teenus Uberi kaudu kättesaadavamaks - et on rohkem nõudlust ja samas ka juhtide sissetulekud tunnis kasvaksid,» põhjendas Uber Baltikumi juht Enn Metsar ettevõtte otsust Postimehele.

Palm samas ei usu, et see oluliselt taksojuhtide tööd mõjutama hakkab. «Taksod teevad oma tööd ja Uber teeb oma tööd. Mis seal ikka kommenteerida - ebaseaduslik tegevus, kus on maksude optimeerimisele suudetud luua aura, et tegemist on eriti ülla asjaga,» lausus Palm, kes on seisukohal, et selle sammuga maksab Uber kõvasti oma tegevusele peale.

Selles, et Uberi järele nõudlus järsult kasvada võiks - mis on peamine eesmärk, miks ettevõte enda kinnitusel selle sammu ette võttis -, Palm kahtleb. «Ma arvan, et see ei ole tõenäoline, sest täna on tegelikult turul ju selline olukord, kus need inimesed, kes hinda väga vaatavad, krediitkaarti (mis on vajalik Uberi konto tegemise - toim) ei kasuta ka,» põhjendas ta.

Seega peab ta üsna ebatõenäoliseks, et tänasest alanud reklaamikampaania tooks Uberile oluliselt kliente juurde. «Uberit kasutab ikkagi see, kes teda seni on kasutanud - kui ta odavalt sõidab, siis see on talle ainult positiivne, et ta saab odavamalt sõita, aga ma ei usu, et ta uut sihtgruppi endale juurde saab - need kasutavad odavaid taksosid ja sõidavad edasi,» ütles Palm.

Kuigi Uber on tänasest lubanud veerandi võrra soodsamat sõitu, siis nii kella üheksa kui kümne ajal oli Uberi äpist näha, et sel hetkel Tallinnas sõita soovinu oleks pidanud aga hoopis maksma 1,5 korda tavapärasest kõrgemat hinda ning ka auto ooteaeg oli vähemalt kuus-seitse minutit. Suure tõenäosusega ei suutnud Uber oma kampaania alguseks mobiliseerida sõitma nii palju autojuhte, kui nad eeldasid.

Uberi lubadus pakkuda veerandi võrra soodsamat hinda kasvatas tõesti nõudlust, kuid tõstis ka sõidu hinda ja ooteaega. Foto: kuvatõmmis
Uberi lubadus pakkuda veerandi võrra soodsamat hinda kasvatas tõesti nõudlust, kuid tõstis ka sõidu hinda ja ooteaega. Foto: kuvatõmmis Foto: Kuvatõmmis

18. juunil kirjutas ERR-i uudisteportaal, et Uberi vastu võitlevad taksofirmad on asunud testsõitude põhjal koguma kaebusi Uberi juhtide rikkumiste kohta, mis nad plaanivad juulikuu jooksul viia politseisse. Hetkel tegelevad taksofirmad veel nende kaebuste kogumisega.

Senine politsei seisukoht on olnud, et Uberi tegevus Eestis on ebaseaduslik, kuna ei ole veel ühtegi seadust, mis seda reguleeriks. «Igalpool Euroopas ja mujal maailmas on ta keelatud - ja kõik teavad seda,» nentis Palm. 

See siiski ei vasta päris tõele. Kuigi mõned linnad on otseselt keelustanud Uberi tegevuse, on näiteks Euroopa Komisjon asunud jagamismajandust toetavale seisukohale ja soovib liikuda selles suunas, et Uberi-taoliste ettevõtete tegevus legaliseeritaks üle Euroopa, kuna see laiendaks tööhõive võimalusi.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles