Iga seitsmes eestlane ostis sel aastal endale uue mobiili (1)

Aivar Pau
, tehnikatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefonid
Mobiiltelefonid Foto: Tairo Lutter / Postimees

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology andmetel osteti Eesti jaemüügiturul esimesel poolaastal kokku ligi 175 000 uut mobiiltelefoni, mis tähendab, et uue mobiili soetas keskmiselt iga seitsmes eestlane.

Kokku kulutati telefonidele kuue kuuga ligi 45,8 miljonit eurot. Kusjuures juuni oli telefonide müügis käesoleva aasta rekordkuu – jaeturul soetati  31 900 uut telefoni, mis on 1600 mobiili rohkem kui mais. Kui kuu varem kulutati uute telefonide ostuks 7,9 miljonit, siis juunis juba ligi 8,7 miljonit eurot.

Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul  mõjutas telefonimüüki  kindlasti koolide lõpetamiste hooaeg – paljud õpilased ja tudengid said endale lõpukingiks just uue nutitelefoni.

Kõige põnevam on Seema hinnangul jälgida telefonide keskmist jaemüügihinda viimasel poolel aastal. «Terve 2016. aasta jooksul on keskmine nutitelefoni müügihind turul kõikunud stabiilselt 300-330 euro vahel. Mullu juunis oli nutitelefoni keskmine hind 307 eurot, seega ei ole ostetavale nutiseadmele kulutatud keskmine summa aastaga oluliselt tõusnud.»

Viimase 12 kuu suurima hüppe tegi keskmine nutitelefoni hind GfK andmeil oktoobris, mil lettidele jõudis uus iPhone’i mudel. Nutitelefonide keskmine ostuhind jaemüügiturul oli juunis GfK andmetel 314 eurot.

Mis puutub tahvelarvutite müüki, siis juunis soetati neid jaeturul 3300 tükki, millest 76 protsenti olid 4G toega.

«Suvisel ajal on taoline müügistatistika küllaltki ootuspärane, sest teadupoolest on suvine puhkusteperiood just see aeg, mil inimesed liiguvad enim ringi ja sõltumata enda asukohast soovitakse end läbi interneti hoida kursis nii kodumaa kui ka muu maailma sündmustega,» iseloomustas Elisa erakliendiüksuse juht Andrus Hiiepuu GfK juunikuist müügistatistikat.

«Mis seal salata, üheks tõukeks möödunud kuu tahvlite müügistatistikale oli ka jalgpalli EM, mille ülekandele sai isegi enda 4G tahvli toel kaasa elatud,» lisas ta.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles