Viaplay sisenes Eesti interneti-TV turule

Katrin Aron ja Tanel Taal esitlesid uut voogedastusteenust

FOTO: Mobiilifoto

Telia, Starman ja STV saavad endale konkurendi: satelliidiplatvormi Viasat ja kümneid telekanaleid omav Rootsi meediaettevõte Modern Times Group (MTG) käivitas täna koostöös Tele2-ga Baltimaades internetitelevisiooni Viaplay.

Teenuse sisuks on esialgu üks otsevaadatav kanal - Viasat Sport Baltic - ning ligi 3000 tunni ulatuses järelvaadatavaid filme, sarju ja spordiülekandeid. Teenuse kasutamine on piiratud Baltimaadega, mis tähendab, et näiteks Soome või Brüsselisse reisides seda seal kasutada ei saa.

Viaplay Baltimaade piirkonnajuhi Evaldas Tylase kinnitusel kasvab sisu maht Viaplay’s aasta lõpuks ligi 70 protsenti ning teleteenus hakkab hõlmama üle 5000 tunni eestikeelse tõlkega filme, seriaale, sporti ning lastele mõeldud sisu. Järgmisel aastal loodetakse otsekanalite nimistusse lisada ka grupi enda telekanalid - nagu näiteks TV3 ja TV1000.

Viaplay on täielikult võrguvaba interneti-TV (over-the-top, OTT), mida saab vaadata oma sülearvutist või nutiseadmest või suunata pilt neist televiisoriekraanile. Teenuse vaatamiseks on tarvis vaid internetiühendust, ühe kasutajakonto saab siduda kuni viie seadmega ning vaadata huvipakkuvat sisu samaaegselt kahelt ekraanilt.

Teenust saab kasutada veebilehe www.viaplay.ee kaudu või iOS’i ja Androidi nutiseadmetele loodud äpiga ning valikus on ka eestikeelne heli või subtiitrid.

«Viaplay toob Eesti inimesteni Baltimaade suurima sisuvalikuga voogedastusteenuse, viies internetitelevisiooni valdkonna uuele tasemele,» hindas teenuse sisumahtusid Tylas.

Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul pakub video voogedastusteenus maailmas traditsioonilisele televisioonile aina enam konkurentsi ning sarnased on tendentsid ka Eestis, sest vaatajad nõuavad üha suuremat kontrolli vaadatava sisu ja selle jälgimise ajastuse osas.

Ülemaailmse uuringufirma Nielsen andmetel kasutab juba 65 protsenti inimestest mingis vormis voogedastuse teenuseid ning Eestis vaatab mõnest oma internetiseadmest voogedastust 72 protsenti elanikest. Kõige sagedamini jälgitakse internetitelevisiooni Eestis arvutist ja  mobiiltelefonist ning seejärel tahvlist.

Aroni hinnangul on sport internetitelevisiooni üks suurimaid tõmbenumbreid. «Näiteks jalgpalli EM-i finaali ajal läbis Tele2 võrku igal sekundil 8 gigabitti andmeid, mis on võrreldes keskmise pühapäevaõhtu tippmahuga kolmandiku võrra rohkem. See on selge märk, et spordifännid tahavad kõikjal kaasa elada igale heitlusele ning Viaplay annab selleks kõige mitmekülgsemad võimalused,» ütles Aron.

Viaplay Eesti turundusdirektori Tanel Taali sõnul alustati interneti-TV teenusega 2011. aastal Rootsis, Taanis, Norras ja Soomes, kus Viaplayst on tänaseks kujunenud üks populaarsemaid voogedastuskeskkondi.

Viaplay valikus on kaks erinevat teenuspaketti. Põhipakett sisaldab rahvusvahelist filmide paremikku, telesarju ning lastele suunatud sisu. Spordipakett hõlmab aga lisaks ka reaalajas spordikanalit Viasat Sport Baltic, samuti jalgpalli UEFA Meistrite Liiga, Inglise Premier League’i, F1, korvpalli Turkish Airlines Euroliiga, jäähokiliiga KHL ning paljude teiste spordisarjade otseülekandeid ja salvestusi.

Kaheaastane Koostöö Tele2-ga tähendab seda, et kui Viaplay keskkonnas teenus krediitkaardi abil tellida, siis on uuele liitujale tasuta esimene proovikuu - liitudes Tele2 iseteeninduses, kõnekeskuses või esinduses, kehtib kahekuuline tasuta prooviperiood ning teenustasud liidetakse Tele2 kuutasule. Spordipaketile tasuta prooviperioodi ei rakendu.

Eesti turul tegutseb juba mitmeid interneti-TV pakkujaid. Näiteks Telia minuTV ja Starmani TV Everywhere.

Modern Times Group (MTG) on Euroopa juhtiv meediagrupp, mille aktsiad on noteeritud Nasdaq OMX Stockholmi börsil (‘MTGA’  ja  ‘MTGB’). 

Tagasi üles