Goroško: õige aeg on luua rohetehnoloogia idufirmasid

Aivar Pau
, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Goroško
Martin Goroško Foto: Tehnopol

Investorite huvisid arvestades on praegu parim aeg teha rohetehnoloogiaga seotud idufirmasid, leiab Eesti ja Baltikumi suurima tehnoloogiavaldkonna idufirmade kasvuprogrammi Tehnopol Startup Inkubaatori juht Martin Goroško.

«Hetkel on suurepärane aeg rohetehnoloogia ettevõtete tekkeks, kuna maailmas on paljud investorid sellele valdkonnale pilgu pööranud ja raha kodumaalt välja murdmiseks on saadaval,» ütles Martin Goroško.  

Probleemid, mida lahendada, võiks tema hinnangul olla seotud näiteks logistikaga – optimaalseim transport, tõhus liikumine ja jagamismajandus. Aga miks mitte ka «targa» linnaruumiga ja säästliku infrastruktuuri juhtimisega või energiatõhusa tootmise ja tootlikkuse kasvuga.

Eesti start-up-maailmas on praegu aga märgata edasiliikumist tavapäraselt äpimajanduselt. «Kui varem arendati pigem veebirakendusi, siis nüüd tekib rohkem riistvaraga seotud projekte. Populaarseks on osutunud ka  finantstehnoloogia valdkond, kus pakutakse lihtsustatud ja kiireid pangateenuseid nagu rahvusvahelised laenud, kiirmaksed, laenukalkulaatorid, finantsvahendusteenused ja krediidivõimekuse taustauuringud.»

Idanaabrite pealetung

Goroško sõnul ei saa märkamata jätta ka e-residente, kes tahavad pigem ida poolt siseneda Euroopa turule ning otsivad selleks tuge. «Selliseid taotlusi tuleb meil iga kuu keskeltläbi 4–5. Peamiselt otsitakse Eestist tugevat IT arenduskompetentsi, ingelinvesteeringuid ja tuge turule sisenemisel,» selgitas Goroško.

Tehnopol Startup Inkubaatoris osaleb nüüd 32 alustavat tehnoloogiaettevõtet ning sel poolaastal on edukalt lõpetanud kolm uut idufirmat: GlobalReader, Clipman ja Upsteem. Kokku on tänaseks programmi läbinud 158 ettevõtet, kellesse on kokku investeeritud umbes 11 miljonit eurot.

«Meie programmi lõpetavad edukalt keskeltläbi 65 protsenti osalejatest. See tähendab laienemiseks vajaliku erainvesteeringu kaasamist ja toote edukat müüki sihtturgudel,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles