Ka mobiilinumbril on säilivus

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tele2 kõnekaart Smart.
Tele2 kõnekaart Smart. Foto: Kalev Lilleorg / Õhtuleht

Pikemat aega sahtlipõhjas seisnud kõnekaardi stardikomplekt ei pruugi kasutamiseks enam sobida – säilimisaeg võib olla läbi ja number uuesti ringlusesse lastud.

Sellise õppetunni sai Tele2 kõnekaardi Smart ostnud Andres Laur. «Leidsin eelmise aasta lõpus töölaua sahtlist kasutamata kõnekaardi. See oli aktiveerimata ja pakendis. Huvi pärast sai numbrile helistatud ja oh üllatust -  minu numbrile vastas üks meesterahvas,» rääkis ta.

Laur tunnistas, et stardikomplekt oli tal sahtlis seisnud küll pikemat aega, aga pakendit uurides ei suutnud ta sealt leida ühtegi märget aegumise kohta.

Tele2 nimel juhtumit kommenteerinud firma kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov ütles, et kõnekaartide jaoks ei ole üldiselt «parim enne» kuupäeva kehtestatud ja seetõttu ei maksa taolist märget ka stardikomplekti pakendilt otsida. Samas laseb ettevõte aktiveerimata numbrid uuesti ringlusesse, kui nende müügile jõudmisest on möödunud kaks ja pool aastat.

«Kuna telefoninumbrid on piiratud ressurss, siis on otstarbekas need uuesti kasutusele võtta. Kõnekaardi puhul läheb number üldjuhul uuesti kasutusse, kui seda pole aktiveeritud ehk sellelt helistatud kahe ja poole aasta jooksul alates müügiketti jõudmisest,» selgitas ta.

Lauri juhtumiga sarnaseid probleeme on firmani jõudnud ka varem, kuid Gorstovi sõnul pole neid palju, pigem mõni üksik juhtum. Reageerimisskeem on siiski Tele2 sellisteks puhkudeks paigas – inimesele antakse lihtsalt uus number ja uus stardikomplekt.

Laur rääkis aga, et temal soovitas Tele2 teenindaja esimese hooga ise uue komplekti osta, kuid lõpuks sai ta selle siiski tasuta. «Asi ei ole rahas, aga numbrist oli kahju küll,» ütles mees ja selgitas, et ostis stardikomplekti just hea kombinatsiooniga numbri tõttu.

«Plaanisin just seda numbrit kasutada kontaktina suguvõsa kokkutuleku jaoks ja õnn oli, et ei jõudnud numbrit veel kõigile teatavaks teha. Sellest oleks suur segadus tulnud,» sedastas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles