Testsõit: Peugeot 2008 uus versioon on saanud tublilt uuendusi

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Uus Peugeot 2008

FOTO: tootja

Minu järjekordseks suvise proovisõidusarja autoks oli mahtuniversaal ehk linnamaastur Peugeot 2008 Active Plus, mis on oma hinna ja kvaliteedi suhtelt,uuenenud disainilt ning mugavusvarustuselt kindlasti asjalik valik laiale hulgale autovahetuse plaanijaile.

Esmalt torkab silma, et auto on eelkäijaga võrreldes saanud korraliku välisilme uuenduskuuri – auto  on muutunud sportlikumaks, dünaamilisemaks, kompaktsemaks. Esituled on saanud kroomitud kaunistused, tagatuled 3D-efekti andvad küüniseid meenutavad LED-ribad. Sellel mudelil on nüüd all ka 16-tollised HYDRE valuveljed. Lisaks muidugi LED-valgusäärisega klaaskatus, millele saab päikeselise ilmaga elektriliselt sirmi ette tõmmata.

FOTO: tootja

Auto lukustusest vabastamine käib klassikalisel viisil võtmepuldil nupuvajutusi tehes, ka pagasiruum tuleb sellel mudelil avada käsitsi – selles osas pole eelkäijaga võrreldes uuendusi toimunud.

Masinasse esmakordselt sisenedes tasub esmalt – nagu ikka – ühendada oma mobiiltelefon üle bluetoothi multimeediasüsteemiga, et asuda läbi masina helisüsteemi kõnesid pidama ja ka telefoni rakendusi ekraanile dubleerima.

Niisiis on auto saanud 7-tollise puutetundliku ekraaniga varustatud «ajud» - navigatsioonilahendus ja kaardid, tagurpidikäigu sisselülitamisel avaneb abijoontega tagurduskaamera pilt, raadio, mp3-mängija. Uutele autodele kohaselt näeb roolitasandilt mõnusalt kõrgele tõstetud näidikute paneelil  - mis samuti LED-ääristega varustatud - kütusekulu ja muud sõidu kohta käivat informatsiooni.

Lisaks tagurduskaamerale on lisavarustusena saadaval pimeda nurga jälgimissüsteem ning intelligentne parkimisabisüsteem Park Assist – süsteem, mis teeb kindlaks vaba parkimiskoha ning manööverdab sõiduki autonoomselt külgboksi ja sealt välja. Rooli tööd juhitakse automaatselt ultraheliandurite abil, juhi ülesandeks jääb vaid gaasi ja piduri - automaatkäigukasti korral ka käiguvahetuse – kontrollimine.

FOTO: tootja

Peugeot selle mudeli kapoti all suriseb 1199 kuupsentimeetrine 81 KW mootor – keskmine kütusekulu vaid 4,8 liitrit sajale, heitgaase toodab see 110 g/km. Tippkiiruseks on märgitud 188 km/h, kiirenduseks 100 km/h kulub 10,3 sekundit.

Masin on varustatud 6-käigulise automaatkäigukastiga, võrreldes mõnegi teise autoga on käiguvahetust on tunda nii sabakondi kui kõrvakuulmisega – tegelikult isegi omamoodi lahe, juhiks nagu elusat asja. Mis mind Peugeot puhul maanteesõidu puhul veidi häiris, olid suuremad mäkketõusud – mitmel korral tekkis tunne, et automaatika on valinud liiga kõrge käigu ja mootor jäi selle valiku tõttu veidi hätta. Tabasalu mäkketõusu sarnastel teejuppidel toimus käikude madalamas suunas liikumine aga õlitatult. Ka kiirendus möödasõidu alustamiseks oli vägagi korralik, nagu ka kohalt liikudes.

Mis puutub sõidurežiime, siis pakub Peugeot neid tavapäraste sport-säästu-mugavus asemel  lähtudes teeoludest - juhil on võimalus on valida viie erineva sõidurežiimi vahel näiteks lumiste olude või liivateede puhul.

Rool ise on autol suhteliselt väike ja kompaktne, vedrustus ja juhtimine on tavarežiimis timmitud suhteliselt optimaalseks, alajuhitavuse üle liigselt kurta ei saanud ning kiired ringteed õnnestus läbida õlga vastu ust surumata.

Päris õnnestunuks ei saa ma enda sõidukogemuse põhjal pidada topsihoidikute asukohta käigukangi taga, sinna ei ole liiga mugav kohvitopsi asetada, veepudeli mahutamisest rääkimata. Ka automaatkäigukasti kangi liikumistee ei ole tehtud just siksakilise «teekonna» tõttu kõige kiiremaks ja mugavamaks.

Püsikiirusehoidja juhtimine käib vasakule rooli taha kinnitatud puldi abil, käsipiduri aktiveerimine käib automaatkäigukastiga masinatele omaselt käsitsi ja tavapärases asukohas – vastav kang on saanud laheda nahaga kaetud disaini, pidu vabastamiseks tuleb teha esmalt kerge tagasitõmme.

FOTO: tootja

Kokkuvõttes on Peugeot 2008 saanud igal juhul ohtralt uuendusi nii disaini kui tarkuse osas, tegemist on igati kaasaegse autoga, mida on asud roolima hea tundega ja mida ongi hea juhtida – päris korralik rahvaauto. Kui arvestada, et selle hind algab kõigest ligi 13 000 eurost, siis peaks see masin kindlasti päris suure hulga vaatevälja jääma.

Tagasi üles